Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Contribution to the Review of the Multi-Disciplinary Arts Education Methods Courses Committed Information for Students

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 63 - 74, 10.09.2015

Öz

The main goal of this investigation, Anatolian Fine Arts High School 12th Art
classes at the Art Criticism of the review course topics, course curriculum in the
“Art Works and Analysis” units through the Multi-Disciplinary Art Education
Method (MDAEM) application according to faculty and students as to reveal the
contribution. In the research, Diyarbakır Anadolu Fine Arts High School 12th
Lessons on the Art Review Art Critic class issues, is taught by using two different
methods.
Selected by randomly sampling one of the experimental groups, and the other
is assigned as the control group. Experimental group of MDAEM, in the control
group by applying the traditional teaching method, students’ achievement and attitudes were examined in terms of the method used.
MDAEM application with the 12th Art classes for students to review course of
the increased interest and motivation, aesthetic and critical judgments of the level
of their positive development, its own creativity to develop confidence that they
work better and artistic expression that was seen.

Kaynakça

  • DEMİR, Canan (2002). Resim-İş (Sanat) Eğitiminde Sanat Eleştirisinin Yeri ve Önemi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • GÖKAY, Melek (2005). İlköğretim Resim-İş Eğitiminde Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Uygu- lanması, V. Özsoy (Ed.), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (s. 75–100), Ankara; Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • KAPTAN, Saim (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Tekışık Ofsek Tesisleri.
  • ÖZSOY, Vedat (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelle- ri, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • STOKROCKI, Mary ve KIRIŞOĞLU, Olcay (1997a). İlköğretim Sanat Öğretimi, Ankara: YÖK/ Dün- ya Bankası MEGP.
  • STOKROCKI, Mary ve KIRIŞOĞLU, Olcay (1997b). Orta Öğretim Sanat Öğretimi, Ankara: YÖK/ Dünya Bankası MEGP.
  • YILDIRIM ,Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Mıllî Eğıtım Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği, (2010, 2Eylül) Erişim tarihi: 10.09.2014, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/36/01/868119/icerikler/guzel-sanatlar-ve-spor-li- sesi-yonetmeligi_629814.html

Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Öğrencilerin İşlenen Derslere Yönelik Bilgilerini Uygulamaya Geçirmelerine Katkısı

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 63 - 74, 10.09.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini
İnceleme dersinde Sanat Eleştirisi konularının, dersin öğretim programında yer
alan “Sanat Eseri ve Analizi” ünitesi aracılığıyla Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemine (ÇASEY) göre uygulamasının öğretime ve öğrenciye olan katkısını ortaya
çıkarmaktır. Araştırmada, Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi 12. sınıf Sanat Eserlerini İnceleme dersine ilişkin Sanat Eleştirisi konuları, iki farklı yöntem
kullanılarak öğretilmiştir.
Seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen gruplardan birisi deney, diğeri ise kontrol
grubu olarak atanmıştır. Deney grubunda Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi,
kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanarak, öğrencilerin başarıları ve tutumları kullanılan yöntemler açısından incelenmiştir.
ÇASEY ile uygulama yapılan 12. sınıf öğrencilerinin Sanat Eserlerini İnceleme
dersine karşı ilgi ve motivasyonlarının arttığı, estetik ve eleştirel yargı düzeylerine
ait olumlu gelişme gösterdikleri, kendi yaratıcılıklarına karşı güvenlerinin geliştiğini, kendilerini ve sanatsal çalışmalarını daha iyi ifade ettikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • DEMİR, Canan (2002). Resim-İş (Sanat) Eğitiminde Sanat Eleştirisinin Yeri ve Önemi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • GÖKAY, Melek (2005). İlköğretim Resim-İş Eğitiminde Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Uygu- lanması, V. Özsoy (Ed.), İlköğretim Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, (s. 75–100), Ankara; Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • KAPTAN, Saim (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Tekışık Ofsek Tesisleri.
  • ÖZSOY, Vedat (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelle- ri, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • STOKROCKI, Mary ve KIRIŞOĞLU, Olcay (1997a). İlköğretim Sanat Öğretimi, Ankara: YÖK/ Dün- ya Bankası MEGP.
  • STOKROCKI, Mary ve KIRIŞOĞLU, Olcay (1997b). Orta Öğretim Sanat Öğretimi, Ankara: YÖK/ Dünya Bankası MEGP.
  • YILDIRIM ,Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Mıllî Eğıtım Bakanlığı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Yönetmeliği, (2010, 2Eylül) Erişim tarihi: 10.09.2014, http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/36/01/868119/icerikler/guzel-sanatlar-ve-spor-li- sesi-yonetmeligi_629814.html
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Ali Alakuş

Derya Şahin

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Alakuş, A., & Şahin, D. (2015). Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Öğrencilerin İşlenen Derslere Yönelik Bilgilerini Uygulamaya Geçirmelerine Katkısı. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(9), 63-74.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.