Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 15, 1 - 15, 02.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Altun Akbaba, S. ve Kirkit, G. (2005). Okul yöneticilerinin basındaki imajı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), ss. 25-46.
  • Arslan, A. (2006). Medyanın birey, toplum ve kültür üzerine etkileri. Journal of Human Sciences. 1(1), ss. 1-12.
  • Bayram, F. (2008). Gazete okurlarının okuma motivasyonları ve doyumları üzerine bir kullanımlar ve doyumlar araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(1), ss. 321–336.
  • Berkant, H. G. ve Cömert, M. (2013). Günlük gazetelerdeki eğitimle ilgili haberlerin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), ss. 25-44.
  • Erkılıç, T. A. (2007). Eğitimle ilgili yazıların Eskişehir yerel gazetelerinde dağılımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), ss. 157-172.
  • Kızıldağ, S. (2001). Pop müzikten popüler kültüre medya çocukları. İstanbul: Şehir Yayınları.
  • Nalçaoğlu, H. (2003). Medya ve toplum. İstanbul: İletişim Vakfı Yayınları.
  • Taşdemir, A. ve Kuş, Z. (2011). Yenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), ss. 155-177.
  • Terkan, B. (2003). Yazılı basında kadın imajı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(4), ss. 149-167.
  • Ünlüer, G. ve Yaşar, Ş. (2012). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), ss. 43-57
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://gazetetirajlari.com/HaftalikTirajlar.aspx adresinden erişildi. (31.05.2018)
  • Gazeteler
  • Habertük, Mart (2018). Ciner Matbaası Habertürk Matbaacılık A.Ş. Tepeören Mahallesi, Millet Caddesi, No: 10 Tuzla-İstanbul
  • Hürriyet, Mart (2018). Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Doğan Medya Tesisleri Hoşdere Yolu Esenyurt-İstanbul
  • Posta, Mart (2018). Doğan Print Center, Hoşdere Yolu Esenyurt-İstanbul
  • Sabah, Mart (2018). Akpınar Mahallesi, Hasan Basri Caddesi No:4 34885 Sancaktepe-İstanbul
  • Sözcü, Mart (2018). Çağdaş Yayıncılık ve Tic. A.Ş. Yassıören Mahallesi, Bayındır Caddesi, No: 47 Arnavutköy-İstanbul

EĞİTİM İLE İLGİLİ YAZILAR AÇISINDAN ULUSAL BASININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 15, 1 - 15, 02.04.2019

Öz

Eğitim
ve basın arasında, insanları davranış, tutum, düşünce, görüş ve benzeri
açılardan etkilemede işlevsel bir amaç birlikteliği söz konusudur. Basının önemli
ve etkili gücünü gazeteler oluşturmaktadır. Her gün milyonlarca gazete, yer
verdikleri yazılarıyla topluma her konuda sayısız bilgiler sunmaktadır. Bu
yazıların eğitimle ilgili olanları ayrı bir önem arz etmektedir.



Araştırmanın
amacı, eğitimle ilgili ulusal gazetelerde yer alan yazıları değerlendirmektir.
Bu temel amaç çerçevesinde şu sorulara cevap aranmıştır?



Eğitimle
ilgili yazılar günlük ve aylık olarak ulusal gazetelerde,



1.Kaç
kez yer almakta,



2.Ne
kadar yer kaplamakta,



3.Hangi
konularla ilgili olmakta ve



4.Gazetelerin
kaçıncı sayfalarında yer almaktadır?



Araştırmada,
nitel araştırma deseni benimsenmiş, araştırma verileri doküman incelemesi
yoluyla toplanmıştır. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu veya
olgular hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsamaktadır.



Araştırmada,
öncelikle resmi müracaatla Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğünden elde edilen
bilgi ve sayısal verilere göre en çok satan beş ulusal gazetenin, Hürriyet,
Sabah, Sözcü, Posta ve Habertürk olduğu saptandıktan sonra, bu gazetelere bir
ay boyunca abonelik yapılmıştır. Eğitimle ilgili yazıların günlük olarak, her
bir gazetede kaç kez yer aldığı, ne kadar yer kapladığı ve hangi konularla
ilgili olduğu belirlenmiştir. Belirtilen boyutlarda, gazeteler arasında tür
farklılıkların olduğu ortaya konulmuş; gerekli analizler ve sayısal işlemler
yapıldıktan sonra yorumlara yer verilmiştir.   

Kaynakça

  • Altun Akbaba, S. ve Kirkit, G. (2005). Okul yöneticilerinin basındaki imajı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), ss. 25-46.
  • Arslan, A. (2006). Medyanın birey, toplum ve kültür üzerine etkileri. Journal of Human Sciences. 1(1), ss. 1-12.
  • Bayram, F. (2008). Gazete okurlarının okuma motivasyonları ve doyumları üzerine bir kullanımlar ve doyumlar araştırması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(1), ss. 321–336.
  • Berkant, H. G. ve Cömert, M. (2013). Günlük gazetelerdeki eğitimle ilgili haberlerin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), ss. 25-44.
  • Erkılıç, T. A. (2007). Eğitimle ilgili yazıların Eskişehir yerel gazetelerinde dağılımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), ss. 157-172.
  • Kızıldağ, S. (2001). Pop müzikten popüler kültüre medya çocukları. İstanbul: Şehir Yayınları.
  • Nalçaoğlu, H. (2003). Medya ve toplum. İstanbul: İletişim Vakfı Yayınları.
  • Taşdemir, A. ve Kuş, Z. (2011). Yenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), ss. 155-177.
  • Terkan, B. (2003). Yazılı basında kadın imajı. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2(4), ss. 149-167.
  • Ünlüer, G. ve Yaşar, Ş. (2012). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), ss. 43-57
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://gazetetirajlari.com/HaftalikTirajlar.aspx adresinden erişildi. (31.05.2018)
  • Gazeteler
  • Habertük, Mart (2018). Ciner Matbaası Habertürk Matbaacılık A.Ş. Tepeören Mahallesi, Millet Caddesi, No: 10 Tuzla-İstanbul
  • Hürriyet, Mart (2018). Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. Doğan Medya Tesisleri Hoşdere Yolu Esenyurt-İstanbul
  • Posta, Mart (2018). Doğan Print Center, Hoşdere Yolu Esenyurt-İstanbul
  • Sabah, Mart (2018). Akpınar Mahallesi, Hasan Basri Caddesi No:4 34885 Sancaktepe-İstanbul
  • Sözcü, Mart (2018). Çağdaş Yayıncılık ve Tic. A.Ş. Yassıören Mahallesi, Bayındır Caddesi, No: 47 Arnavutköy-İstanbul
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Felek Yüce 0000-0002-9598-1491

Ahmet Çoban 0000-0002-8177-5670

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yüce, F., & Çoban, A. (2019). EĞİTİM İLE İLGİLİ YAZILAR AÇISINDAN ULUSAL BASININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 1-15.