Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 15, 57 - 75, 02.04.2019

Öz

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., Taşkaya, S. M., Meydan, A. ve Şahin, M. (2012). Teachers and computer technology: Supervisors’ views. Internatıonal Journal of Research in Social Sciences, 2(2). 113-124. https://www.ijmra.us/project%20doc/IJRSS_MAY2012/IJMRA-RSS1352.pdf (18.10.2016 )
  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (1), 79-96. http://www.tojet.net/articles/v2i2/2211.pdf (15.12.2016).
  • Aypay, A. ve Özbaşı, D. (2008). Öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 339-362. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/36361-20110602171316-02_aypayahmet.pdf (06.02.2017).
  • Baki, A., Yalçınkaya, H. A., Özpınar, İ. ve Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 65-83. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/201295 (18.10.2016)
  • Çifci, C. (2013). Edebiyat öğretiminde teknoloji kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: bir durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, S. ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/90620 (12.06.2015).
  • Dockstader, J. (1999). Teachers of the 21stcentury know thewhat, why, and how of technology integration. T H EJournal (Technological Horizons in Education), 26(6), 73-74. https://thejournal.com/Articles/1999/01/01/Teachers-of-the-21st-Century-Know-the-What-Why-and-How-of-Technology-Integration.aspx?p=1 (25.12.2016).
  • Echevarria, J., Vogt, M. E. & Short, D. (2004). Making content comprehensible for English learners: SIOP model. Boston: Pearson Hall.
  • Echevarria, J. & Short, D. (2000). Using multiple perpectives in observation of divers classrooms: the sheltered instruction observation protocol (SIOP). https://www.researchgate.net/publication/255646742_Using_Multiple_Perspectives_in_Observations_of_Diverse_Classrooms_The_Sheltered_Instruction_Observation_Protocol_SIOP (15.09.2017).
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108. http://www.tused.org/internet/tused/archive/v6/i3/text/tusedv6i3s9.pdf (14.08.2015).
  • Erduran, A. ve Tataroğlu Taşdan, B. (2018). Matematik öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik görüşlerinin ve teknolojiyi derslerine entegre etme süreçlerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 273-296. doi: 10.17943/etku.341421. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/409192 (26.11.2015).
  • Gökmen, A.; Budak, A. ve Ertekin, E. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin matematik öğretiminde somut materyal kullanmaya yönelik inançları ve sonuç beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(3), 1213-1228. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/210054 (09.03.2017).
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. ve Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8(6), 195-213. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423932679.pdf (16.02.2016).
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1). 43-48. http://www.tojet.net/articles/v3i1/317.pdf (18.10.2016).
  • Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen adaylarının fen konularına yönelik tekno-pedagojik bilgi bütünleştirmelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/39866 (17.05.2015).
  • Kirschner, P. & Selinger, M. (2003).The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5-18.doi: 10.1080/14759390300200143 https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14759390300200143?needAccess=true (07.12.2015).
  • Kuşkaya Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bit’i öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/272735 (17.10.2015).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expand sourcebook. California: SAGE Publications.
  • Negron, M. (2012). A study of teachers’ perceptions of regarding the implementation, effectiveness, and implications of sheltered instruction in an urbun school district (Unpublished doctoral dissertation thesis). University of Connecticut.
  • Norwood, S. D. (2012). The effects of sheltered instruction on struggling readers (Unpublished doctoral dissertation thesis). Mississipi State Üniversitesi, Mississipi.
  • Önal, N. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 76-94. doi: 10.17860/efd.51865. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/161102 (12.02.2017).
  • Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 270-287. http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_VI/haziran/c_oksuz_s_ak.pdf (20.05.2016).
  • Read, F. D. (2008). The impact of the sheltered instruction observation protocol (SIOP) on the instructional practices of elementary school teachers and on the reading achievement of English language learners. (Unpublished doctoral dissertation thesis). Wilmington University.
  • Seferoğlu, S. (2015). Okullarda teknoloji kullanımı ve uygulamalar: Gözlemler, sorunlar ve çözüm önerileri. Artı Eğitim, 123, 90-91. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Seferoglu_ArtiEgitim_Nisan2015_OkulTekUygulamalar.pdf (23.10.2016).
  • Yıldırım, S. (2007). Current utilization of ICT in Turkish basic education schools: A review of teacher's ICT use and barriers to integration. International Journal of Instructional Media, 34(2) 171-186.
  • YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_ogretmen_kitabi/054a8c72-174b-4b00-a675-837874006db5 (10.0.2013).
  • Zhao, Y., Pugh, K., Sheldon, S. & Byers, J. L. (2002). Conditions for classroom technology innovations. Teacher College Record, 104(3), 482-515.https://www.rtsd.org/cms/lib/PA01000218/Centricity/Domain/96/Conditions%20for%20Classroom%20Tech.pdf (10.08.2016).

ENTEGRE PROGRAM MODELİNE GÖRE TASARLANAN BİR DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 15, 57 - 75, 02.04.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı entegre program modeline
göre tasarlanan öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin öğretmen
adaylarının öğretim materyali tasarlamada bilgi ve iletişim teknolojileri ile
meslek bilgilerini bütünleştirmelerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma betimsel
araştırma modeline göre desenlenmiştir. Araştırmaya İlköğretim Matematik
Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 36 öğretmen adayı katılmıştır.
Araştırmanın verilerini uygulama sürecinde öğretmen adaylarının kendi alanları
ile ilişki olan ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanarak hazırladıkları
öğretim materyalleri oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının hazırladıkları öğretim
materyalleri araştırmacı tarafından geliştirilen ve üç alt boyuttan oluşan materyal
değerlendirme formu aracılığı ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin
analizinde bağımlı gruplar için t-testinden ve Non-Parametrik Wilcoxon İşaretli
Sıralar Testinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular
doğrultusunda öğretmen adaylarının hazırladıkları bazı öğretim materyallerinin
materyal değerlendirme formuna göre bilgi ve iletişim teknolojileri ile meslek
bilgilerini bütünleştirebildikleri bazı materyallerde ise bütünleştirmenin
gerçekleşmediği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., Taşkaya, S. M., Meydan, A. ve Şahin, M. (2012). Teachers and computer technology: Supervisors’ views. Internatıonal Journal of Research in Social Sciences, 2(2). 113-124. https://www.ijmra.us/project%20doc/IJRSS_MAY2012/IJMRA-RSS1352.pdf (18.10.2016 )
  • Akpınar, Y. (2003). Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (1), 79-96. http://www.tojet.net/articles/v2i2/2211.pdf (15.12.2016).
  • Aypay, A. ve Özbaşı, D. (2008). Öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 339-362. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/36361-20110602171316-02_aypayahmet.pdf (06.02.2017).
  • Baki, A., Yalçınkaya, H. A., Özpınar, İ. ve Çalık Uzun, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakışlarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 65-83. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/201295 (18.10.2016)
  • Çifci, C. (2013). Edebiyat öğretiminde teknoloji kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: bir durum çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Demir, S. ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/90620 (12.06.2015).
  • Dockstader, J. (1999). Teachers of the 21stcentury know thewhat, why, and how of technology integration. T H EJournal (Technological Horizons in Education), 26(6), 73-74. https://thejournal.com/Articles/1999/01/01/Teachers-of-the-21st-Century-Know-the-What-Why-and-How-of-Technology-Integration.aspx?p=1 (25.12.2016).
  • Echevarria, J., Vogt, M. E. & Short, D. (2004). Making content comprehensible for English learners: SIOP model. Boston: Pearson Hall.
  • Echevarria, J. & Short, D. (2000). Using multiple perpectives in observation of divers classrooms: the sheltered instruction observation protocol (SIOP). https://www.researchgate.net/publication/255646742_Using_Multiple_Perspectives_in_Observations_of_Diverse_Classrooms_The_Sheltered_Instruction_Observation_Protocol_SIOP (15.09.2017).
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108. http://www.tused.org/internet/tused/archive/v6/i3/text/tusedv6i3s9.pdf (14.08.2015).
  • Erduran, A. ve Tataroğlu Taşdan, B. (2018). Matematik öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik görüşlerinin ve teknolojiyi derslerine entegre etme süreçlerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 273-296. doi: 10.17943/etku.341421. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/409192 (26.11.2015).
  • Gökmen, A.; Budak, A. ve Ertekin, E. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin matematik öğretiminde somut materyal kullanmaya yönelik inançları ve sonuç beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(3), 1213-1228. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/210054 (09.03.2017).
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. ve Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8(6), 195-213. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423932679.pdf (16.02.2016).
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1). 43-48. http://www.tojet.net/articles/v3i1/317.pdf (18.10.2016).
  • Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen adaylarının fen konularına yönelik tekno-pedagojik bilgi bütünleştirmelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/39866 (17.05.2015).
  • Kirschner, P. & Selinger, M. (2003).The state of affairs of teacher education with respect to information and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, 12(1), 5-18.doi: 10.1080/14759390300200143 https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14759390300200143?needAccess=true (07.12.2015).
  • Kuşkaya Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bit’i öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/272735 (17.10.2015).
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expand sourcebook. California: SAGE Publications.
  • Negron, M. (2012). A study of teachers’ perceptions of regarding the implementation, effectiveness, and implications of sheltered instruction in an urbun school district (Unpublished doctoral dissertation thesis). University of Connecticut.
  • Norwood, S. D. (2012). The effects of sheltered instruction on struggling readers (Unpublished doctoral dissertation thesis). Mississipi State Üniversitesi, Mississipi.
  • Önal, N. ve Çakır, H. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 76-94. doi: 10.17860/efd.51865. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/161102 (12.02.2017).
  • Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 270-287. http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_VI/haziran/c_oksuz_s_ak.pdf (20.05.2016).
  • Read, F. D. (2008). The impact of the sheltered instruction observation protocol (SIOP) on the instructional practices of elementary school teachers and on the reading achievement of English language learners. (Unpublished doctoral dissertation thesis). Wilmington University.
  • Seferoğlu, S. (2015). Okullarda teknoloji kullanımı ve uygulamalar: Gözlemler, sorunlar ve çözüm önerileri. Artı Eğitim, 123, 90-91. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Seferoglu_ArtiEgitim_Nisan2015_OkulTekUygulamalar.pdf (23.10.2016).
  • Yıldırım, S. (2007). Current utilization of ICT in Turkish basic education schools: A review of teacher's ICT use and barriers to integration. International Journal of Instructional Media, 34(2) 171-186.
  • YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_ogretmen_kitabi/054a8c72-174b-4b00-a675-837874006db5 (10.0.2013).
  • Zhao, Y., Pugh, K., Sheldon, S. & Byers, J. L. (2002). Conditions for classroom technology innovations. Teacher College Record, 104(3), 482-515.https://www.rtsd.org/cms/lib/PA01000218/Centricity/Domain/96/Conditions%20for%20Classroom%20Tech.pdf (10.08.2016).
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Zühal Çubukçu 0000-0002-7612-7759

Zeynep Akın-demircan 0000-0002-8390-3162

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Çubukçu, Z., & Akın-demircan, Z. (2019). ENTEGRE PROGRAM MODELİNE GÖRE TASARLANAN BİR DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 57-75.