Çocuğun zihnindeki iyi ve kötü kavramları ve bunu dışa vurumu; çocukların iyi ve kötü ayrımının anlayışı ve bu anlayışın çocukların yaptıkları çizimlere yansıması gelişimsel ve sanatsal çalışmalarda araştırma konusu oluşturmuştur. Bu araştırma ile şematik dönemdeki çocukların gelişimi ve öğrenme deneyimleriyle ilgili önemli belirtilen veren çizimlerinin incelenmesiyle, resimlerindeki “iyi” ve “kötü” kavramlarına ilişkin düşüncelerinin ve iç dünyalarının kullandıkları çizim, figür ve renk kapsamında değerlendirilmesini amaçlayan nitel bir çalışmadır. Veriler 2021 yılının Mayıs ayında Ankara’da bulunan şematik dönemdeki (7-9 yaş) 8 çocuk ile görüşme sağlanarak elde edilmiştir. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çocukların özellikle ‘’kötü’’ kavramını içeren çizimlerinde daha fazla duyguya yer verdikleri; ‘’iyi’’ ile ilgili resimlerde ise daha fazla detay kullandıkları ve daha özenerek çizdikleri; ‘’kötü’’ kavramını ‘’korku, üzüntü, hastalık, doğaya zarar verme’’ kavramlarıyla ilişkilendirdikleri saptanırken; ‘’iyi’’ kavramını ‘’aile ile vakit geçirmek, doğa sevgisi’’ ile ilişkilendirdikleri saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2023 |
Submission Date | March 27, 2023 |
Acceptance Date | May 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |