The purpose of this study is to investigate that how the broadcasting policies of
the Turkish media related toTurkey- European Union relations affects on attitudes
and opinions of the readers. While the establishment and expansion of the EU
allocated in the first part of the study, Turkey-EU relations allocated in the second part of the study. Third part is based on taken as samples newspapers’ related articles
which published in 2016, as well as the results of the questionnaire on the readers. At
the end of the study, the effects of media messages on the attitudes and opinions of
readers were evaluated with the help of the relevant mass communication theories.
Bu çalışmanın amacı; Türk medyasının Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri ile ilgili
yayın politikalarının, okurların tutum ve kanaatleri üzerindeki etkilerinin
araştırılmasıdır. Çalışmanın ilk bölümü AB’nin kuruluşu ve genişlemesine, ikinci
bölümü Türkiye-AB ilişkilerine ayrılmıştır. Üçüncü bölüm; örneklem olarak alınan
gazetelerin 2016 yılına ait konu ile ilgili köşe yazılarının yanısıra okurlara uygulanan
anket çalışmasının sonuçlarına dayanmaktadır. Çalışmanın sonunda, medya
iletilerinin okurların tutum ve kanaatleri üzerindeki etkileri, ilgili kitle iletişim
kuramları yardımıyla değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2019 |
Submission Date | September 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 17 Issue: 2 |
Ankara Review of European Studies (ARES) is licenced under the Creative Commons License of CC BY-NC-ND license.