Research Article
BibTex RIS Cite

Education in Atatürk - Science and Technique

Year 1995, Volume: XI Issue: 32, 551 - 556, 01.07.1995

Abstract

One of the main indicators characterizing underdeveloped countries is the lack of education and the low rate of literate people in the total population. It is observed that this ratio has increased and even reached one hundred percent in developed and developed countries. The relationship between economic development and education is clear and precise. In addition to the importance Atatürk attaches to education, the main feature is the fact that education insists on the positive and indispensable effect of education on economic development.

References

  • Ülken, Y. (1988). Atatürk’te eğitim - bilim ve teknik. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 4(12), 551-556.

Atatürk’te Eğitim - Bilim ve Teknik

Year 1995, Volume: XI Issue: 32, 551 - 556, 01.07.1995

Abstract

Azgelişmiş ülkeleri niteleyen temel göstergelerden biri de eğitim eksikliği ve okuma-yazma bilenlerin toplam nüfustaki oranının düşüklüğüdür. Gelişmiş ve kalkınmış ülkelerde bu oranın yükseldiği, hatta yüzde yüze vardığı görülmektedir. İktisadi kalkınma ile eğitim arasındaki ilişki açık ve kesindir. Atatürk’ün eğitime verdiği önem yanında asıl dikkati çeken özellik, eğitimin iktisadi kalkınmaya olan olumlu ve vazgeçilmez etkisini ısrarla belirtmesidir.

References

  • Ülken, Y. (1988). Atatürk’te eğitim - bilim ve teknik. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 4(12), 551-556.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yüksel Ülken This is me

Publication Date July 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: XI Issue: 32

Cite

Chicago Ülken, Yüksel. “Atatürk’te Eğitim - Bilim Ve Teknik”. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi XI, no. 32 (July 1995): 551-56.