Bu makale, mimarlık ve yapılı çevrenin sınırlarını kavramada doğrudan gözlem ve çevreye
müdahale üzerinden deneyimlemeye odaklanır. Makale, kinestetik algıyı mimarlık eğitiminde önemli bir
deneyimleme alanı olarak ele alır. Bu çerçevede Namık Kemal Üniversitesi mimarlık bölümü öğrencileri
kinestetik algıyı, doğal çevrede dokunsal ve bedensel müdahale üzerinden gözlemleyerek deneyimlediler.
Bu makale, mimarlık eğitimindeki estetik algıyı kavramaya yönelik küçük ölçekte bir deneydir.
This article focuses on experiencing the boundaries of architecture and built space through
direct observations and experiences gained from the intervention to the environment. This article aims to
understand kinesthetic perception as an important experimentation field in architectural education. In
this context, architecture students at Namık Kemal University experienced kinesthetic perception, by
observing haptic and corporeal intervention to the natural environment. Therefore, this article is a smallscale
experiment to understand kinesthetic perception in architectural education.
Other ID | JA36DD52VB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)