Bu makalede, realizmin eğitim yönetimine etkileri ve bu bağlamda klasik, neoklasik ve modern yönetim kuramlarına olan yansımaları ele alınmıştır. Realizm, eğitim yönetiminde öğrencilerin gerçek dünya becerileri kazanmasına odaklanırken, klasik yönetim kuramının yapı ve verimlilik odaklı yaklaşımını desteklemektedir. Özellikle Taylor'un bilimsel yönetim ilkeleri ve Weber'in bürokrasi modeli, realizmin rasyonellik ve nesnellik anlayışıyla paralellik göstermektedir. Neoklasik yönetim kuramı ise insan ilişkileri ve bireysel farklılıklara vurgu yaparak, realizmin bireylerin topluma uyumu üzerine kurduğu eğitim anlayışına uygun bir zemin hazırlamıştır. Modern yönetim kuramı ise sistem yaklaşımı ve durumsallık teorisi üzerinden örgütleri çevreyle etkileşimde bulunan açık sistemler olarak ele almış, bu da realizmin nesnel dünya görüşüyle örtüşmüştür. Realizmin eğitim yönetimine yansımaları bağlamında realizmin nesnel ve rasyonel bir yönetim anlayışını desteklediği sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırma derleme türünde olduğundan etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 12, 2024 |
Acceptance Date | December 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |