Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışının incelenmesi: Azerbaycan örnekleri

Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 15 - 28, 30.06.2018

Abstract

Çalışma esas olarak son dönemde yıldızı parlayan internetten
alışveriş olgusunun tüketicilerin satın alma davranışlarını oldukça farklı bir yapıya
büründürmüş olduğu öngörüsüyle yapılmıştır. Esas amaç, tüketicilerin
internetten alışveriş davranışlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda
öncelikle birinci bölümde elektronik ticaret konusu ele alınmış elektronik
ticaretin başlangıcından itibaren gelişim süreci değerlendirilmiş, elektronik
pazarlama konusuna ilişkin bilgilendirmede bulunulmuş, internetten alışveriş ve
özel alışveriş siteleri konuları hakkında bilgiler sunulmuştur.



İkinci bölümde tüketim kavramı ve tüketici davranışları
konularına dair bilgiler sunulmuş, genel anlamda tüketim kültürü, modern
tüketim kültürü ve bu kültürün nelerden etkilendiği hakkında bilgilendirmeler
yer almıştır. Bölümün devamında tüketici davranışları ve tüketici davranış
modellerine ilişkin bilgiler verilmiştir. Son olarak tüketici davranışlarını
etkileyen unsurlar hakkında da bilgiler sunulmuştur.



Araştırmanın son bölümü araştırmaya ilişkin önemi yöntem,
amaç, kısıtlar, model bilgileri sunulmuş, anket uygulamasından elde edilen
bulgular analiz edilmiştir. Araştırma, dördüncü bölümde sonuçlandırılmış ve tespitler
sunulmuştur.

References

  • [1] Anonim (2008). Yeniyetmələr internetdən hansı məqsədlə istifadə edirlər? Rabitə Dünyası. 28 Şubat.
  • [2] Baruönu, L. O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi Evrensel Dergisi (2), s.96.
  • [3] Bozkurt, V., (2000). Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları, İstanbul,s.91.
  • [4] Ceferli R., (2007) . Bilgi ve iletişim teknolojileri ve gençlik. “ Azerbaycan“ Gazetesi, 30 Eylül, s.32.
  • [5] Cömert,Y. ve Durmaz Y., (2006). Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, Cilt 1, Sayı 4, s.126.
  • [6] Ekici, M., ve Yıldırım A., (2010). E-Ticaret. Ankara: Savaş Yayınevi, s.71.
  • [7] İslamoğlu, A. H.,(2003). Tüketici Davranışları. Beta Yayınları, İstanbul.s.36
  • [8] Orcan, M., (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Kadim Yayınları, Ankara. s.24.
  • [9] Raju, P. S., (1995). Consumer Behavior İn Global Markets: The A-B-C-D Paradigm and its Application to Eastern Europe and the Third World. Journal of Consumer Marketing, 12 (5), s.45.
  • [10] Straughan, R. D. ve Roberts, J. A., (1999). Environmental Segmentation Alternatives: A Look at Green Consumer Behavior in the New Millennium. Journal of Consumer Marketing, Vol. 16 Iss: 6.s.560.
  • [11] Strauss, A., ve Corbın, J.,(2001). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Newbury Park, CA: Sage, s.23.
  • [12] Tsao, W. C. ve Tseng, Y., (2011). The impact of electronicservice quality on online shopping behaviour, Total Quality Management, Vol. 22, No. 9. s.1008.
  • [13] Torlak, Ö., (2000). Yeni Bir Yüzyılın Başında Tüketici Eğilimlerindeki Değişim ve Pazarlama Stratejileri. Ekopol Dergisi, Sayı 6, Nisan-Haziran.s.47.
  • [14] Uygur, E., (2010), E-Ticaret ve Türkiye’deki Durumu, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.s.36.
  • [15] Ünal, S., (2008), İçgüdüsel Alışveriş, Detay Yayıncılık, Ankara. s.27-68.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 50, 15 - 28, 30.06.2018

Abstract

References

  • [1] Anonim (2008). Yeniyetmələr internetdən hansı məqsədlə istifadə edirlər? Rabitə Dünyası. 28 Şubat.
  • [2] Baruönu, L. O., (2014). The Examination of Private Shopping Clubs as a Virtual Retailer in the Frame of E- Commerce System. Case Analysis: Markafoni, Turkey, Endüstri ve İşletme Yönetimi Evrensel Dergisi (2), s.96.
  • [3] Bozkurt, V., (2000). Elektronik Ticaret, Alfa Yayınları, İstanbul,s.91.
  • [4] Ceferli R., (2007) . Bilgi ve iletişim teknolojileri ve gençlik. “ Azerbaycan“ Gazetesi, 30 Eylül, s.32.
  • [5] Cömert,Y. ve Durmaz Y., (2006). Tüketicinin Tatmini İle Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlere Bütünleşik Yaklaşım ve Adıyaman İlinde Bir Alan Çalışması. Journal of Yasar University, Cilt 1, Sayı 4, s.126.
  • [6] Ekici, M., ve Yıldırım A., (2010). E-Ticaret. Ankara: Savaş Yayınevi, s.71.
  • [7] İslamoğlu, A. H.,(2003). Tüketici Davranışları. Beta Yayınları, İstanbul.s.36
  • [8] Orcan, M., (2004). Osmanlı’dan Günümüze Modern Türk Tüketim Kültürü, Kadim Yayınları, Ankara. s.24.
  • [9] Raju, P. S., (1995). Consumer Behavior İn Global Markets: The A-B-C-D Paradigm and its Application to Eastern Europe and the Third World. Journal of Consumer Marketing, 12 (5), s.45.
  • [10] Straughan, R. D. ve Roberts, J. A., (1999). Environmental Segmentation Alternatives: A Look at Green Consumer Behavior in the New Millennium. Journal of Consumer Marketing, Vol. 16 Iss: 6.s.560.
  • [11] Strauss, A., ve Corbın, J.,(2001). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Newbury Park, CA: Sage, s.23.
  • [12] Tsao, W. C. ve Tseng, Y., (2011). The impact of electronicservice quality on online shopping behaviour, Total Quality Management, Vol. 22, No. 9. s.1008.
  • [13] Torlak, Ö., (2000). Yeni Bir Yüzyılın Başında Tüketici Eğilimlerindeki Değişim ve Pazarlama Stratejileri. Ekopol Dergisi, Sayı 6, Nisan-Haziran.s.47.
  • [14] Uygur, E., (2010), E-Ticaret ve Türkiye’deki Durumu, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.s.36.
  • [15] Ünal, S., (2008), İçgüdüsel Alışveriş, Detay Yayıncılık, Ankara. s.27-68.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Beyhan Hilal Yaslıdağ This is me

Günay Ferhadi This is me

Publication Date June 30, 2018
Submission Date October 5, 2016
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 50

Cite

APA Yaslıdağ, B. H., & Ferhadi, G. (2018). Tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışının incelenmesi: Azerbaycan örnekleri. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(50), 15-28.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png