Research Article
BibTex RIS Cite

Dış ticaret öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumları: Sındırgı MYO örneği

Year 2018, Volume: 13 Issue: 52, 71 - 84, 31.03.2018

Abstract

Sanayileşme ile birlikte iletişim ve ulaşım olanaklarındaki hızlı gelişmeler, dünya ticaretinin yoğun bir şekilde artışına neden olmuştur. Bu gelişimden pay almak isteyen tüm ülkelerin dış ticaretlerinde önemli gelişmeler gözlemlenmiştir. Dış ticaret, özellikle Türkiye gibi jeopolitik konumu çok değerli bir ülkede büyüme ve kalkınmada yadsınamaz bir rol oynamaktadır. Dış ticaretin ülkeye kazandıracağı her türlü yeni katma değer ile birlikte ülkenin kalkınması sürdürülebilir bir yapıya kavuşabilecektir. Bu nedenle dış ticaretin gerek üniversiteler (fakülte-MYO), gerekse kurum ve kuruluşlar (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı-Ekonomi Bakanlığı, TİM v.b.) tarafından desteklenmesi, bu gelişim sürecine katkı yapacaktır. Sındırgı MYO olarak yetiştireceğimiz öğrenciler, bu süreçte dış ticaretin gelişimine katkı yaparak ülkenin büyüme ve kalkınma sürecini hızlandıracaktır. Dış ticaret eğitimleri boyunca öğrencilerin teorik açıdan desteklenmesinin yanında, tamamlayıcısı olan uygulama açısından da geliştirilmesi, mesleki hayatlarına katkı anlamında son derece önemlidir. Bu bölümden mezun olan öğrencilerin, gümrük müşavir yardımcılığı ve gümrük müşavirlik sınavlarında başarılı olabilmeleri, uygulama ile desteklenmiş eğitim ile mümkün olabilecektir. Öğrencilere yönelik teknik gezi ve uygulama eğitimlerinin sonuçları metodolojik olarak (anket çalışması) değerlendirilmiş, öğrenciler açısından başarı ve algı düzeyleri test edilmiş, olumlu katkılar elde edilmiştir. Anket çalışması dış ticaret öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumlarını incelemek amacıyla 20142015 eğitim öğretim yılındaki Dış Ticaret Bölümü‘nden (2.sınıf) 100 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçlarından elde edilen bulgulardan üç temel faktör elde edilmiş ve sonuçlar tablolaştırılarak değerlendirilmiştir. 

References

  • [1] Albez, A. ve Bilici, N. (2012), Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:3, 383-398. [2] Bahşi, N. (2011). Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Yöneticilerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2). [3] Baltacı, F., Üngüren, E., Avsalli, H., ve Demirel, H. N. (2012). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açılarının Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi,4(1). [4] Bulca, H., ve Erem, I. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(19), 67-94. [5] Can, Ş. (2013). Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü Dergisi, (24), 13 28. [6] Çelenk, H., Atmaca, M. ve Horasan, E. (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 159-171. [7] Doğan H. (2006), Meslek Yüksekokullarındaki Sorunlar Üzerine, Çağdaş Eğitim Dergisi,Y. 31 ,S. 332, 19-25. [8] Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:19 No:2, 427-438 [9] Köse, S., Gencer, A. S., ve Gezer, K. (2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21(21), 44-54. [10] Sönmez, M. (2008). Mesleki Yeterliliğin Sağlanmasında İki Aşamalı Üniversite Eğitiminin Gerekliliği ve Niteliği, Eğitimsen Yayınları, 1. Baskı, 177- 184. [11] Şekerci, H. (2014). Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Programında Eğitim Alan Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Tutumları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (42). 19-26. [12] Uçak, S., Bicil, M., Villi, B. (2015), Kalkınma Ve Meslek Yüksek Okulları: Sındırgı Meslek Yüksek Okulu Örneği, 4th International Vocational Schools Symposium – 2015, 842-850. İnternet kaynakları [1] URL 1-Ekonomi Bakanlığı, İstatistik ve Analizler, http://www. ekonomi.gov.tr/(Erişim Tarihi:15.10.2006) [2] URL 2-YÖK, https://istatistik.yok.gov.tr/(Erişim:15.10.2006)
Year 2018, Volume: 13 Issue: 52, 71 - 84, 31.03.2018

Abstract

References

  • [1] Albez, A. ve Bilici, N. (2012), Meslek Yüksekokulları Muhasebe Öğrencilerinin Mesleğe Bakışları: Atatürk Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:3, 383-398. [2] Bahşi, N. (2011). Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Yöneticilerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2). [3] Baltacı, F., Üngüren, E., Avsalli, H., ve Demirel, H. N. (2012). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Eğitim Memnuniyetlerinin ve Geleceğe Yönelik Bakış Açılarının Belirlemesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi,4(1). [4] Bulca, H., ve Erem, I. (2014). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe ve Finans Eğitimine Yönelik Düşünceleri: Uşak Üniversitesi’nde Bir Araştırma”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(19), 67-94. [5] Can, Ş. (2013). Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Ensitüsü Dergisi, (24), 13 28. [6] Çelenk, H., Atmaca, M. ve Horasan, E. (2010). Marmara Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Alanına Bakış Açılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 159-171. [7] Doğan H. (2006), Meslek Yüksekokullarındaki Sorunlar Üzerine, Çağdaş Eğitim Dergisi,Y. 31 ,S. 332, 19-25. [8] Eraslan, L., & Çakıcı, D. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:19 No:2, 427-438 [9] Köse, S., Gencer, A. S., ve Gezer, K. (2007). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21(21), 44-54. [10] Sönmez, M. (2008). Mesleki Yeterliliğin Sağlanmasında İki Aşamalı Üniversite Eğitiminin Gerekliliği ve Niteliği, Eğitimsen Yayınları, 1. Baskı, 177- 184. [11] Şekerci, H. (2014). Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Programında Eğitim Alan Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Tutumları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (42). 19-26. [12] Uçak, S., Bicil, M., Villi, B. (2015), Kalkınma Ve Meslek Yüksek Okulları: Sındırgı Meslek Yüksek Okulu Örneği, 4th International Vocational Schools Symposium – 2015, 842-850. İnternet kaynakları [1] URL 1-Ekonomi Bakanlığı, İstatistik ve Analizler, http://www. ekonomi.gov.tr/(Erişim Tarihi:15.10.2006) [2] URL 2-YÖK, https://istatistik.yok.gov.tr/(Erişim:15.10.2006)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Law in Context
Journal Section Articles
Authors

Sefer Uçak

Hamza Özkan This is me

Publication Date March 31, 2018
Submission Date December 25, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 52

Cite

APA Uçak, S., & Özkan, H. (2018). Dış ticaret öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumları: Sındırgı MYO örneği. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(52), 71-84.



All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)