Teknolojinin gelişmesi ve toplumun bilinçlenmesiyle işletmelerin hızlı
değişimlere adapte olmaları gerekmektedir. Bu durum günümüzde bir
zorunluluk haline gelmiştir. Dünyamızın küreselleşmesi ve azalmakta olan
kaynaklarımızın gözetilmesi, işletmeler tarafından sosyal bir sorumluluk
haline gelmiştir. Günümüzde çevrecilik tanımı her geçen gün daha çok
önem kazanmaktadır, bu durum işletmeleri üretimin her aşamasında daha
çevreci statejiler geliştirmeye yöneltmiştir. Ürünün tasarımından itibaren
son aşamsına kadar doğa dostu üretim ve çevreci pazarlamayla müşterilere
mamul ulaşımı sağlanmaktadır. Bu çalışmamızda, işletmelerin yeşil
pazarlamaya yönelme nedenleri amprik bir çerçevede değerlendirilmiş,
pazarlamanın geçmişten günümüze tarihçesine ve önemine, çevre kirliliğine,
tüketicinin konu hakkındaki bilincine değinilmiştir. Yapılan araştırmada
Türkiye’deki işletmelerin yeşil pazarlamaya yönelme sebepleri ve bu
sebeplerin hangi oranda etki ettikleri incelenmiştir. Değişkenlerimiz, yasal
mevzuat, sosyal sorumluluk, kurumsal imaj, rekabet, tüketicinin çevre bilincinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre işletmelerin yeşil
pazarlamaya yönelme sebeplerinin en başında tüketicinin günümüzde bu
konu hakkında daha bilinçli hale gelmiş olması ve işletmelerin pazardaki
imajlarını güçlendirme isteğidir. Araştırmaya katılan İstanbul’da faaliyet
gösteren tekstil işletmeleri, doğaya verilen zararların farkında olup, bunun
önüne geçmek için çevreci politikalar uyguladıklarını belirtmişlerdir. Yasal
mevzuat, sosyal sorumluluk ve rekabet değişkenlerinin, işletmelerin yeşil
pazarlamaya yönelme tutumlarına etki etmediği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2020 |
Submission Date | February 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 59 |