Bu araştırmanın amacı, Milner Çocuk Đstismarı Potansiyel Envanteri (ÇĐPE) kullanılarak emniyet
örgütünde görevli anne ve babaların fiziksel istismar potansiyellerini belirlemek ve istismar ile ilgili aile eğitim
programının aileler üzerindeki etkililiğini incelemektir. Çalışmada, risk değerlerini sayısal olarak ortaya
koyabildiği için Milner Çocuk Đstismarı Potansiyel Envanteri (ÇĐPE) kullanılmıştır. Bu araştırmanın temel
varsayımı, her bireyin belli bir istismar potansiyeli değeri içerisinde bulunduğu ve istismar ile ilgili aile eğitim
programları ile bu risk değerlerinin azalacağıdır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen
kullanılmıştır. Deney grubuna, uzmanlar gözetiminde “aile eğitim programı” 8 hafta boyunca haftada 2 ders saati
olmak üzere uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir eğitim programı uygulanmamıştır. 8 hafta sonra her
iki gruba da son-test uygulaması gerçekleşmiştir. Araştırma sonuçları “aile eğitim programına” katılım sağlayan
bireylerin istismar puanları üzerinde anlamlı düzeyde (p<0.005) düşüş olduğunu ve uygulanan eğitim
programının “anlamlı düzeyde etkililiğini” ortaya koymaktadır
This study aims to determine the potential that parents who work at the Turkish National Police Department may abuse their children and evaluate the impacts of Parents Training Program on parents who participated in the program. Milner Child Abuse Inventory Scale (CAP) is used because it shows the degree of risk as numbers. The main hypothesis of the study is that all persons have a potential to abuse a child at one level and the degree of risk can be reduced by implementing the Parent Training Program. In this study, pretest-posttest research design with control groups is used to test the hypotheses. Parent Training Program prepared by experts is conducted to the experimental group during 8 weeks, 2 hours per week. The results of the study show that there is statistically significant relationship between the parents in experimental group and the low level of their potential to abuse a child based on the CAP.
Other ID | JA65AY88CT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 51 |