Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin yeni bir iletişim ortamı olan sosyal medyaya yönelik düşünceleri anket çalışması uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın ulaşılabilir evreni olarak Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencileri belirlenmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanarak sonuçlar SPSS 17 istatistiksel programında değerlendirilmiş ve elde edilen verilerin analizi için yüzdeleme ve T testi kullanılmıştır. Araştırmada iletişim, kullanım amacı, alternatif medya, özgürlük alanı alt başlıklarından oluşan sosyal medya ölçeği yer almış ve böylece üniversite öğrencilerinin sosyal medya ile ilgili değerlendirmesine bakılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin büyük bir kısmının sosyal medyayı; yeni bir iletişim ortamı olarak değerlendirmiş, geleneksel medyaya alternatif olduğundan ve aracısız olarak kişilerin fikirlerini paylaşabildikleri bir iletişim ortamı olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Ancak yapacakları paylaşımlardan dolayı çevrelerinden gelecek tepkilerden çekindiklerinden öğrenciler sosyal medyayı tam olarak özgürlük alanı olarak tanımlamamaktadırlar.
In this study, a survey asked university students their thoughts on social media as a new communication environment. The accessible population of the study was the entire student body of Yuzinci Yıl University. Data was collected by survey methods and the results were analyzed with t-test and percentage techniques via SPSS (version 17.0). In this study, the "social media scale" consists of the sub-titles "communication, purpose, alternative media, and freedom of space. This depicts the way university students evaluate social media. The results show that a large percentage of students consider social media a new communication environment, an alternative to traditional media that facilitates the ability to share ideas directly. But they are also concerned about potential negative reactions from their community when they share, and thus do not consider social media ideal for free expression.
Other ID | JA39YU29NR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 51 |