Zaman, insanlık tarihi boyunca, insanın hayatını anlamlandırırken sistematize ettiği başat
dinamiklerden biridir. Fakat zamanın, insanın kişisel hayatını programlaması dışında toplumsal
önemi de son derece önemlidir. Zamanın toplumsal algısı dinsel, kültürel ritüellerden,
ekonomik gelişmelerden ve kitle iletişim araçlarından etkilenmiştir. Günümüze bakıldığında
zaman, tüketim edimiyle eş değer görülmektedir. Bugün, zaman geçirmenin somut örneklerini
eğlence, tatil, tüketimde bulunma ve modern kitle turizmi oluşturmaktadır. Bu toplumsal
algının oluşmasında reklamlar başta olmak üzere kitle iletişim araçları hayati rol oynamaktadır.
Reklam filmleri tüketimin imajını oluştururken, bu imajın gerçek tüketim eylemiyle sınırları
belirli değildir. Dolayısıyla reklam filmlerinin medya ekonomisine yaptığı katkı dışında insan
hayatını şekillendiren bir etkisi de mevcuttur. Çalışma “Sünnet Konvoyu” reklam filmini örnek
alarak, günümüz zaman tüketimini göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelemektedir. Bu
reklam filminde zaman tüketimi, Guy Debord tarafından ele alınan “gösteri toplumu” kavramı
bağlamında tüketime dayalı olarak ele alınmaktadır. Reklam filminde, zaman, tüketim
eylemiyle geçiştirilirken metalaşmakta ve bu ilişkiler ağı gösteri toplumunu yeniden
üretmektedir.
The time has been a basic dynamic for people since history of humanity to explain the life.
Time is important for people. We program the time of our lives. Except this; time is also
important for society. The social perception of time is affected by religious and cultural rituals,
economic developments and the mass communication. Today, time is considered equivalent to
the consumption acts. Today, the examples of time passing are: fun, holidays, consumption and
modern mass tourism. This mass media, especially advertisement, plays a critical role of this
social perception. Advertising films creating the image of consumption. But the images via the
actual consumption actions not clear boundaries between them. Therefore, an effect of
advertising films which shapes human life is also available. The study examines of time
consumption as critical. The time consumption of circumcision convoy ad is analyzed on semiotic analysis. While the time is passing through consumption, commodification time on
the advertisement. As a result, his network of relationships, reproduces of the society of the
spectacle.
Other ID | JA96VA64RV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Submission Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 52 |