BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN ROL MODELLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2016, Issue: 53, 38 - 57, 01.03.2016

Abstract

Hızla değişen sosyo-kültürel yapı, öğretmenin eğitimdeki önemini azaltamamıştır. Öğrencinin dünyasında öğretmen oldukça etkili bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin kendilerini öğrenciler için rol model olarak görüp görmediklerini, öğretmenlerin hangi açılardan kendilerini rol model olarak gördüklerini ayrıca öğretmenlerin kendilerini rol model olarak görmeme durumunda bunun nedenlerini tespit etmek ve öğrencilerin öğretmenlerini rol model olarak görme eğilimlerinin öğretmenler tarafından fark edilip edilmediği bilgisine ulaşmaya çalışmaktır. Betimsel araştırma modelini esas alan bu çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu iki sorudan oluşan bir uygulama anketi hazırlanmıştır. Anket formunda yer alan sorulara verilen cevaplarla çeşitli veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi neticesinde, öğretmenlerin büyük ölçüde kendilerini öğrenciler için rol model olarak gördükleri fark edilmiştir. Öğretmenlerin özellikle öğrencilerin kişilik eğitimine ve karakter oluşumuna dikkat ettikleri gözlenmiştir. Öğretmenlerin davranışlarıyla öğrencilere iyi birer model olmaları, öğrencilerin davranışlarını da etkileyerek gelecek hayatlarının şekillenmesinde de temel oluşturacağından, öğretmenlerin rol model olarak görüldüklerine dair farkındalıkları oldukça önem taşımaktadır.

TEACHERS' VIEW ON TEACHERS' BEING A ROLE MODEL

Year 2016, Issue: 53, 38 - 57, 01.03.2016

Abstract

Rapidly changing socio cultural environment has not diminished the importance of teachers in education. They still play a major role in shaping studentsworld. The purpose of this study is to understand if and how teachers see themselves as role models for students, examine the underlying causes of why teachers dont see themselves as role models in some cases, as weell as if teachers are awere that students see them as role models. This study is based on a descriptive research model in which two open-ended questions are used in data collection to prepare the questionnaire form. Analysis of the data obtained largely shows that teachers see themselves as role models for students. The study shows that teachers pay special attention to students personal development and character formation. It is very important that teahcers provide a good role model because of being a good role model does not only impact the students behavior but also help students lay a foundation for their future.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59TZ89ZY
Journal Section Research Article
Authors

Ebru Demir This is me

Meliha Köse This is me

Publication Date March 1, 2016
Submission Date March 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 53

Cite

APA Demir, E., & Köse, M. (2016). ÖĞRETMENLERİN ROL MODELLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(53), 38-57.