Küreselleşme ile artan rekabet tüm işletmeleri yoğun bir mücadele ortamında bırakmıştır. Bu işletmelerin rakipleriyle daha başarılı şekilde mücadele edebilmeleri için müşteri isteklerine odaklanma, zaman kısıtını iyi kullanma, gelişen teknolojileri takip etme ve bünyesine entegre etme ve yeni gelişen yönetim tekniklerine hızlı bir şekilde adapte olmaları gerekmektedir. Tüm bu dikkat edilecek kriterlerin altında bilgi yönetimi yatmaktadır. Bilgi, işletme için bilginin elde edilmesi ve paylaşılması noktasında stratejik bir amaç ve yerleşmiş bir örgüt kültürü haline getirilmelidir. İşletmeler gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olmak için sürekli olarak süreçlerini değerlendirmeli ve süreç iyileştirmeleri yapmalıdır. Bu çalışmada, işletme yöneticilerinin rakipleriyle başarılı bir şekilde mücadele edebilmeleri için süreç iyileştirmelerinde kullanabilecekleri bir bilgi yönetimi olgunluk modeli tanıtılmaktadır.
Increased competition with globalization has left all businesses in an intense struggle environment. These businesses should be quickly adapted to focus on customer requirements, use of the time constraints with a goodway, monitore the developing technologies and integrate it to own structure and developing new management techniques for struggling more successfully with their competitors. Knowlegde management has located in the core of the criteria to be considered. Information should be a strategic goal and a settled organizational culture in the point of obtaining and sharing information for business. To be informed about own developments, businesses must constantly evaluate the processes and should make process own developments. In this study, a knowledge management maturity model which can be used process improvement is introduced. Through this model, business managers can struggle successfully with its rivals.
Other ID | JA46PE83JK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Submission Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 56 |