BibTex RIS Cite

THE REPRESENTATION OF WOMEN IMAGES WITH MECHANISM OF INCORPORATION AND EXPLUSION IN DOGVILLE

Year 2016, Issue: 58, 224 - 242, 01.12.2016

Abstract

This study being reflected by the perspective of the feminist cinema critics beging used as an effective
analysis method at the cinema sociology and cinema sociology arising from the relation between cinema and
sociology mutually focuses on the description of “the woman image” presented through Grace who is the main
character at Dogville film; this film focuses on with which machine female representation at the movie is added
to the group and is excluded from the group with a social gender-based reading and sociological arguments at the
small town reflecting the example of a closed social texture

İÇE ALINMA VE DIŞA ATILMA MEKANİZMALARIYLA DOGVILLE’DE KADIN İMGESİNİN TEMSİLİ

Year 2016, Issue: 58, 224 - 242, 01.12.2016

Abstract

Sinema ve sosyolojinin karşılıklı bir verimlilik içinde sürdürdüğü ilişkiden doğan sinema sosyolojisi ve sinema
sosyolojisinde etkili bir çözümleme yaklaşımı olarak kullanılan feminist sinema eleştirisinin perspektifinden
yansıyan bu çalışma, Dogville filminde başkarakter olan Grace üzerinden sunulan “kadın imgesi”nin temsiline
odaklanmakta; filmdeki kadın temsilinin toplumsal cinsiyet eksenli bir okuma ve sosyolojik argümanlarla, kapalı
bir toplumsal doku örneğini yansıtan küçük bir kasabada hangi mekanizmalarla gruba dahil edildiği ve gruptan
dışlandığı üzerinde durulmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93BH36PU
Journal Section Research Article
Authors

Dicle Özcan Elçi

Publication Date December 1, 2016
Submission Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 58

Cite

APA Elçi, D. Ö. (2016). İÇE ALINMA VE DIŞA ATILMA MEKANİZMALARIYLA DOGVILLE’DE KADIN İMGESİNİN TEMSİLİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(58), 224-242.