Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören Çocuk Gelişimi ve Hemşirelik Bölümü birinci ve dördüncü sınıfa devam eden toplam 191 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacılar tarafından hazırlanmış “Genel Bilgi Formu” ve Türküm (1999) tarafından geliştirilen “Stresle Başa Çıkma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin sınıf düzeyi değişkenine göre stresle başa çıkma ölçeğinin kaçınma alt boyutunda; cinsiyet ve anne öğrenim durumu değişkenlerinin sosyal destek alt boyutunda puanlar arası farkın anlamlı olduğu belirlenmiştir. Ancak devam edilen bölüm, aile gelir durumu ve baba öğrenim durumu değişkenlerinin stresle başa çıkma ölçeğinin alt boyutlarına ait puanlar arasında anlamlı bir farklılık yaratmadığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | March 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 64 |