Seçmeli dersler üniversite öğrencilerinin mesleki yaşantılarına geçmeden önce hem kültürel birikimlerine katkı sağlayabilecek hem de yeni ilgi alanlarını keşfetmelerinde yardımcı olacak etkiye sahip derslerdir. Gelişmiş ülkelerin üniversitelerinde seçmeli dersler programda önemli yer tutar. Öğrenciler kendi branşlarının dışında farklı dersler yoluyla yeteneklerinin farkına varabilmektedirler. Bu derslerin çeşitliliği ve programdaki yoğunluğu üniversite öğrencilerinin yaratıcılıkları ve problem çözme becerilerine katkı sağlayabilir.
Bu araştırmada, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksekokulu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Meslek Yüksekokulunda seçmeli müzik dersini almış 2. sınıf öğrencilerinin ve bu dersi vermiş öğretim elemanlarının görüşleri alınarak, bu derslerin öğrenciler üzerindeki etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla toplamda 61 öğrenci ve 3 öğretim üyesinin katıldığı araştırmada öğrencilere ve öğretim elemanlarına nitel bir veri toplama modeli olan tarama modeli uygulanmıştır. Öğrenciler için araştırmacının hazırlamış olduğu, açık uçlu sorulardan oluşan “Seçmeli Müzik Dersi Değerlendirme Anket Formu” uygulanırken, öğretim elemanları ile görüşme yoluyla bilgi toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler tarafından, müzik ders içeriğinin ve işlendiği ortamın yetersiz olduğu, öğretim elemanları tarafından ise; sınıf mevcudu ve dersin işlendiği ortam gibi değişkenlerin müzik dersini olumsuz yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılarak öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 13, 2018 |
Submission Date | March 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 65 |