Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTELERDEKİ SEÇMELİ MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2018, Issue: 65, 381 - 394, 13.03.2018

Abstract

Seçmeli dersler üniversite öğrencilerinin mesleki yaşantılarına geçmeden önce hem kültürel birikimlerine katkı sağlayabilecek hem de yeni ilgi alanlarını keşfetmelerinde yardımcı olacak etkiye sahip derslerdir. Gelişmiş ülkelerin üniversitelerinde seçmeli dersler programda önemli yer tutar. Öğrenciler kendi branşlarının dışında farklı dersler yoluyla yeteneklerinin farkına varabilmektedirler. Bu derslerin çeşitliliği ve programdaki yoğunluğu üniversite öğrencilerinin yaratıcılıkları ve problem çözme becerilerine katkı sağlayabilir.
Bu araştırmada, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksekokulu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Meslek Yüksekokulunda seçmeli müzik dersini almış 2. sınıf öğrencilerinin ve bu dersi vermiş öğretim elemanlarının görüşleri alınarak, bu derslerin öğrenciler üzerindeki etkinliğine ve verimliliğine katkıda bulunmak amaçlanmıştır. Bu amaçla toplamda 61 öğrenci ve 3 öğretim üyesinin katıldığı araştırmada öğrencilere ve öğretim elemanlarına nitel bir veri toplama modeli olan tarama modeli uygulanmıştır. Öğrenciler için araştırmacının hazırlamış olduğu, açık uçlu sorulardan oluşan “Seçmeli Müzik Dersi Değerlendirme Anket Formu” uygulanırken, öğretim elemanları ile görüşme yoluyla bilgi toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler tarafından, müzik ders içeriğinin ve işlendiği ortamın yetersiz olduğu, öğretim elemanları tarafından ise; sınıf mevcudu ve dersin işlendiği ortam gibi değişkenlerin müzik dersini olumsuz yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılarak öneriler sunulmuştur.

References

  • Biber Öz, N. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, s.101-106. Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.; Akgün, Ö.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F.; (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (18. Baskı) Ankara: Pegem Akademi. Demir, A. (1996). Üniversitedeki Seçmeli Ders Uygulamasının Öğrenciler ve Öğretim Üyelerince Değerlendirilmesi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Cilt 2, Sayı 7, s.24-31. Demir, A.; Ok, A. (1996). Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Öğretim Üye ve Öğrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkındaki Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: s.121-125. Eşme, İ. (2007). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunlar. Yükseköğretim Kurulu Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı , s.15. Fubini, E. (2014). Müzikte Estetik. (2. Baskı) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Kaya, E. ve Üstün, E. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Müzik Dersine İlişkin Görüşleri (Nevşehir Üniversitesi Örneği). www.sanateğitimidergisi.com. Ökmen, A.; Erdemir, İ.; Tekin, H. (2009). Beden Eğitimi, Resim ve Müzik Seçmeli Dersi Alan Öğrencilerin Toplumsallaşma Düzeylerinin Karşılaştırılması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, Sayı 21, s.1-6. Tezcan, H.; Gümüş, Y. (2008) Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Araştırılması. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1, s.1-17. Tümkaya, S. (1990). Akademik Danışmanlar ve Öğrencilerin Akademik Danışmanlar Görev Algıları İle Verilen Danışmanlık Hizmetinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar. Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (2010). Bologna Süreci Nedir?. Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 soruda Bologna Süreci Uygulamaları, s.2. http://bologna.ibu.edu.tr/CourseDetail.aspx?lang=tr-TR&opID=444&pmID=4437&mid=194409&DersID=20914&dersKodu=0901001242011#dersin_amacı (25 ocak 2017) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.586e8fabd3b463.24791564 (15 ocak 2017) http://universitetercihleri.com/video/4383/Secmeli-Muzik-Dersi.html (Sanko Ünivesitesi, 25ocak 2017).
Year 2018, Issue: 65, 381 - 394, 13.03.2018

Abstract

References

  • Biber Öz, N. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, s.101-106. Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.; Akgün, Ö.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F.; (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (18. Baskı) Ankara: Pegem Akademi. Demir, A. (1996). Üniversitedeki Seçmeli Ders Uygulamasının Öğrenciler ve Öğretim Üyelerince Değerlendirilmesi. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, Cilt 2, Sayı 7, s.24-31. Demir, A.; Ok, A. (1996). Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Öğretim Üye ve Öğrencilerinin Seçmeli Dersler Hakkındaki Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: s.121-125. Eşme, İ. (2007). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunlar. Yükseköğretim Kurulu Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı , s.15. Fubini, E. (2014). Müzikte Estetik. (2. Baskı) Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Kaya, E. ve Üstün, E. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Müzik Dersine İlişkin Görüşleri (Nevşehir Üniversitesi Örneği). www.sanateğitimidergisi.com. Ökmen, A.; Erdemir, İ.; Tekin, H. (2009). Beden Eğitimi, Resim ve Müzik Seçmeli Dersi Alan Öğrencilerin Toplumsallaşma Düzeylerinin Karşılaştırılması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 12, Sayı 21, s.1-6. Tezcan, H.; Gümüş, Y. (2008) Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Ders Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Araştırılması. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1, s.1-17. Tümkaya, S. (1990). Akademik Danışmanlar ve Öğrencilerin Akademik Danışmanlar Görev Algıları İle Verilen Danışmanlık Hizmetinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (10. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar. Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (2010). Bologna Süreci Nedir?. Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma: 66 soruda Bologna Süreci Uygulamaları, s.2. http://bologna.ibu.edu.tr/CourseDetail.aspx?lang=tr-TR&opID=444&pmID=4437&mid=194409&DersID=20914&dersKodu=0901001242011#dersin_amacı (25 ocak 2017) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.586e8fabd3b463.24791564 (15 ocak 2017) http://universitetercihleri.com/video/4383/Secmeli-Muzik-Dersi.html (Sanko Ünivesitesi, 25ocak 2017).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Gökhan Em This is me

Sadık Yöndem

Ahmet Serkan Ece

Publication Date March 13, 2018
Submission Date March 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 65

Cite

APA Em, G., Yöndem, S., & Ece, A. S. (2018). ÜNİVERSİTELERDEKİ SEÇMELİ MÜZİK DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(65), 381-394.