Gelişmişlik düzeyi ne olursa olsun işsizlik,
günümüzde bütün ülkelerde görülmektedir. Ülkeler işsizlikle mücadelede makro ve
mikro düzeyde politikalar uygulamaktadır. Mikro istihdam politikaları olarak aktif
ve pasif politikalar bağlamında birçok önlemler alınmaktadır. Önlemlerin
yetersiz kalmasında artan dünya nüfusu oranında yeterli istihdam alanlarının
oluşturulamaması, bölgesel gelişmişlik düzeyleri arasındaki farklılıklar,
sektörel bazdaki değişimleri karşılayacak nitelikte iş gücü eksikliği, çalışma
öncesi, çalışma anı ve sonrasına yönelik politikaların eksik olması ve
uygulanamaması gibi nedenler öne çıkmaktadır.
Türkiye’de işsizliğe yönelik en önemli
istihdam kaynakları arasında görev yapan kurum, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)’dur.
İŞKUR istihdam alanında makro politikalardan ziyade mikro düzeyde istihdam
hizmetlerine odaklanmakta ve bu düzeyde en etkili kurum olma özelliği taşımaktadır.
İŞKUR düzeyinde uygulamaya koyulan çözümlerin, daha spesifik ve kısa süreli
çözümler olması, sektörel bazdaki iş gücü değişimlerine ait ihtiyaç duyulan iş
gücü açığının karşılanamaması, vasıflı ve yarı vasıflı iş gücü eğitimlerinin
desteklenmesinin yanı sıra, bilgi toplumunun gereklerine uygun istihdam
olanaklarının artırılmasına yönelik, özellikle bilgi, iletişim ve hizmet
sektörlerine, çalışmaları uygulamalarında yer vermemesi istihdama yönelik
uygulamaların önündeki en önemli engellerdir.
Bu çalışmanın amacı İŞKUR hizmetlerinin sektörel
iş gücü açığını veri olarak kabul ederek hizmet yapılanmalarının
değerlendirmesini yapmaktır Bu çalışmada, çalışmanın amacını destekler nitelikte
olan, İŞKUR’un yıllık olarak yayınladığı raporlar ile Türkiye İstatistik Kurumu
(TÜİK)’nun hazırladığı yıllık işsizlik ve istihdam rakamları veri olarak
kullanılmıştır. Mevcut rakamsal veriler ve sektörel düzeydeki değişimler
değerlendirildiğinde İŞKUR’un hizmet sunumlarında bilgi toplumunun gereklerine
uygun iş gücü yetiştirilmesine yönelik hizmet sunumlarına ağırlık vermesi
gerektiği sonucuna ulaşılmaktadır.
Today unemployment is
seen in all countries regardless of the level of development.Countries
are implementing macro and micro policies in the fight against unemployment.As
micro-employment policies, many measures are taken in the context of active and
passive policies. The inability to create sufficient employment areas at
the rate of increasing world population, differences between regional
development levels, lack of quality work force to meet sectoral changes
and incomplete and inapplicable policies before, during and after work come to
the forefront as reasons for Inadequate measures.
Among the most important
sources of employment agency acting for unemployment in Turkey is Labor and
Employment Agency (İŞKUR).İŞKUR focuses on employment services at micro level
rather than macro politics in the field of employment and it is the most
effective institution at this level. More specific and short-term solutions put
into practice at İŞKUR level, the failure to meet the required manpower
deficit for sectoral workforce changes, in addition to supporting skilled and
semi-skilled workforce training, to increase the employment opportunities
in line with the requirements of the information society,especially in the
fields of information, communication and service, should include their studies
in their applications.
The
aim of this study is to draw attention to the fact that İŞKUR services should
be restructured according to the requirements of the age in the context of the
reasons explained. Annually published reports of İŞKUR and annual unemployment
and employment figures prepared byTurkey Statistical Institute (TSI) were
used as data. When the present numerical data and the changes in the sectoral
level are evaluated, it is reached that to set up approaches for educating the
workforce in accordance with the requirements of the information society is a
necessity in İŞKUR's service deliveries.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 19, 2019 |
Submission Date | February 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 71 |