Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Hemşirelik Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Hemşirelik Bakım Davranışları Algısının Belirlenmesi

Year 2021, Volume: 12 Issue: 2, 432 - 438, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.852191

Abstract

Amaç:Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik bakımına ilişkin algılarının ve bakımı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Hastalar ve Yöntem:Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören, araştırmaya katılmayı kabul eden 142 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Bakım Davranışları Ölçeği-30 (BDÖ-30)” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verileri tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Analizi ile incelenmiştir.
Bulgular:Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.80±1.839 yıl, %56.3’ü kadın ve %59.9’u Anadolu lisesi mezunudur. Öğrencilerin BDÖ-30 puan ortalaması 150.79±21.81’dir. Öğrencilerin cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıflarına göre BDÖ-30 puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.
Sonuç:Araştırmada öğrencilerin hemşirelik eğitimi sürecinde hemşirelik bakım davranışları algısında artış olduğu, cinsiyet açısından anlamlı farklılıkların olduğu, kadın öğrencilerin puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik bakımının felsefesi ve öneminin birinci sınıftan itibaren ve cinsiyetçi yaklaşımdan arındırılarak aktarılması önerilmektedir.

References

  • 1. Bryant R, Graham MC. Advanced practicenurses: a study of clientsatisfaction. Journal of theAmerican Academy of NursePractitioners 2002;14(2):88-92.doi.org/10.1111/j.1745-7599.2002.tb00096.x.
  • 2. Green A, Davis S. Towards a predictive model of patientsatisfactionwithnursepractitionercare. Journal of theAmerican Academy of NursePractitioners 2005;17(4):139-148. doi.org/10.1111/j.1041-2972.2005.0022.x.
  • 3. Raffii F, Hajineshad MO, Haghani MO. Nursecaring in Iran anditsrelationshipwithpatientsatisfaction. AustralianJournal of Advanced Nursing 2009;26(2):75-84.Availablefrom: https://www.tums.ac.ir/1391/12/23/26-2_Rafii.pdf-frafii-2013-03-13-09-58.pdf.
  • 4. Glenn LA, Stocker-Schnieder J, McCune R, McClelland M, King D. Caringnursepractice in theintrapartumsetting: nurses' perspectives on complexity, relationshipsandsafety. J. Adv. Nurs 2014;70(9):2019-2030. https://doi.org/10.1111/jan.12356.
  • 5. Begum S, Slavin H. Perceptions of "caring" in nursingeducationbyPakistaninursingstudents: an exploratorystudy. NurseEduc. Today 2012;32(3):332-336. doi.org/10.1016/j.nedt.2011.10.011.
  • 6. Labrague LJ, McEnroe-Petitte DM, Papathanasiou IV, et al. Nursingstudents' perceptions of theirinstructors' caringbehaviors: a four-countrystudy. NurseEduc. Today 2016;41:44-49. doi. org/10.1016/j.nedt.2016.03.013.
  • 7. Warshawski S, Itzhaki M, Barnoy S. Theassociationsbetweenpeercaringbehaviorsandsocialsupporttonursestudents' caringperceptions. NurseEducation in Practice 2018;31:88-94. doi.org/10.1016/j.nepr.2018.05.009.
  • 8. Schoenhofer S. Infusingthenursingcurriculumwithliterature on caring: An idea whose time has come. International Journalfor Human Caring 2001;5(2):7-14. doi.org/10.20467/1091-5710.5.2.7
  • 9. Watson R, Deary IJ, Lea A. A longitudinalstudyintotheperceptions of caringandnursingamongstudentnurses. Journal of Advanced Nursing 2001;29(5), 1228-1237. doi.org/10.1046/j.1365-2648.1999.01008.x.
  • 10. Karaöz S. Turkishnursingstudents’ perception of caring. NurseEducationToday 2005;25(1):31-40. doi.org/10.1016/j.nedt.2004.09.010.
  • 11. Zamanzadeh V, Valizadeh L, Azimzadeh R, Aminaie N, Yousefzadeh, S. First andfourth-yearstudent'sperceptionsaboutimportance of nursingcarebehaviors: socializationtowardcaring. Journal of CaringSciences 2014;3(2):93-101. doi:10.5681/jcs.2014.010
  • 12. Loke JC, Lee KW, Lee BK, Noor AM. Caringbehaviours of studentnurses: effects of pre-registrationnursingeducation. NurseEducation in Practice 2015;15(6):421-429.doi.org/10.1016/j.nepr.2015.05.005.
  • 13. Labrague, LJ, McEnroe-Petitte DM, Papathanasiou, IV, Edet OB, Arulappan J, Tsaras K. Nursingstudents' perceptions of theirowncaringbehaviors: a multicountrystudy. International Journal of Nursing Knowledge 2017;28(4):225-232. doi.org/10.1111/ 2047-3095.12108.
  • 14. Pajnkihar M, McKenna HP, Stiglic G, Vrbnjak D. Fit forpractice: analysisandevaluation of Watson'stheory of humancaring. NursingScienceQuarterly 2017;30(3):243-252. doi.org/10.1177/0894318417708409.
  • 15. Pajnkihar M, Kocbek P, Musović K, et al. An internationalcross-culturalstudy of nursingstudents' perceptions of caring. NurseEducationToday 2020;84: 104214.doi.org/10.1016/j.nedt.2019.104214.
  • 16. Gül Ş, Dinç L. Psychometricevaluation of thecaringbehavioursinventory in Turkishnursesandpatients. Journal of NursingMeasurement 2020; 28 (1), 60-72. doi.org/10.1891/JNM-D-18-00094
  • 17. Mlinar S. First-andthird-yearstudentnurses’ perceptions of caringbehaviours. NursingEthics 2010;17(4):491-500.doi.org/10.1177/0969733010364903.
  • 18. Murphy F, Jones S, Edwards M, Jame J., Mayer A. Theimpact of nurseeducation on thecaringbehaviours of nursingstudents. NurseEduc. Today2009;29(2):254-264. doi.org/10.1016/j.nedt.2008.08.016.
  • 19. Randle J. Bullying in thenursingprofession. Journal Advanced Nursing 2003;43:395-401.doi.org/10.1046/j.1365-2648.2003.02728.x.
  • 20. Smith P, Gray B. Emotionallabour of nursingrevisited: caringandlearning 2000. NurseEducation in Practice 2001;1:42-49.doi.org/10.1054/nepr.2001.0004.
  • 21. Duffin C. Nursing on trial. NursingStandard2005;19(22):11–13.Availablefrom: https://search.proquest.com/openview/c61307e5a7408bb48907d90b17647268/1?pq-origsite=gscholar&cbl=30130.
  • 22. Richardson C, Percy M, Hughes J. Nursingtherapeutics: Teachingstudentnursescare, compassionandempathy. NurseEducationToday 2015;35(5), e1-e5. doi.org/10.1016/j.nedt.2015.01.016.
  • 23. Aupia A, Lee TT, Liu CY, Wu SV, Mills ME. Caringbehaviorperceivedbynurses, patientsandnursingstudents in Indonesia. Journal of Professional Nursing 2018;34(4):314-319. https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2017.11.013.
  • 24. Tzeng HM. Nurses' caringattitude: fallprevention program implementation as an example of itsimportance. Nursing Forum 2011;46(3):137-145. doi.org/10.1111/j. 1744-6198.2011.00222.x.
  • 25. Kermansaravi F, Navidian A, Imani M. Nursingstudents' viewstowardquality of theoreticalandclinicalnursingeducation: a qualitativestudy. Journal of MedicalEducationand Development 2013;7(4):28-40.
  • 26. Williams CL. Psychoanalytictheoryandthesociology of gender. Theory on gender/feminism on theory. England, P. (Ed.). New York: AldineTransaction, 1993: 131-149.
  • 27. Simpson R. Men discussingwomenandwomendiscussing men: reflexivity, transformationandgenderedpractice in thecontext of nursingcare. Gender, Work&Organization 2011;18(4):377-398.doi.org/10.1111/j.1468-0432.2008.00436.x.
  • 28. Adkins L. Risk culture, self reflexivityandthemaking of sexualhierarchies. Body &Society 2001;7(1):35-55.doi.org/10.1177/1357034X01007001002
  • 29. Kaya N, Turan N, Öztürk A. Türkiye’de erkek hemşire imgesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2011;8(1):16-30. Availablefrom:http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936438.pdf.
  • 30. Hemşirelik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.1234 Resmi Gazete Tarihi: 25.04.2007 Resmi Gazete Sayısı: 26510. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm. Yayınlanma Tarihi: 02.05.2007
  • 31. Bölükbaş N, Paydaş M. Erkek hemşirelerin kendilerinin ve çevrelerinin mesleği algılaması. Hemşirelik ve Ebelikte Kültürlerarası Yaklaşım Sempozyumu; (Sempozyum Kitabı). 9-11 Nisan 2009; Çanakkale, Türkiye. s. 142.
  • 32. Yılmaz M, Karadağ G. Erkek öğrenci hemşireler hemşirelik mesleğini nasıl algılıyor?. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2011;4(1):21-28. Availablefrom:http://hemsirelik.maltepe.edu.tr/dergiler/nisan/21-28.pdf
  • 33. Demiray A, Bayraktar D, Khorshid L. Erkek hemşirelik öğrencilerinin hemşireliği seçme nedenleri ve bu mesleği seçme nedeniyle yaşadıkları sorunlar. International Journal of Human Sciences 2013;10(1):1440-1455.
  • 34. Kavurmacı M, Küçükoğlu S. Erkekler neden hemşire olmak istiyor?. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;17(1):1-5.
  • 35. Kırağ N. Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 2015;8(4):226-231.
  • 36. Ünsal A, Akalın İ, Yılmaz V. Farklı meslek çalışanlarının erkek hemşirelere ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2010;7(1):420-431.
  • 37. Koç Z, Bal C, Sağlam Z. Erkek öğrenci hemşirelerin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının belirlenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi Sempozyum Özel Sayısı. 2010;318-323. Availablefrom:http://hemsirelik.maltepe.edu.tr/dergiler/ozel/pdf/318-323.pdf
  • 38. Gönç T. Hemşireliğin geleceği mesleğin cinsiyetsizleşmesini vadediyor mu? Erkek ve kadın hemşirelik öğrencilerinin meslek ve toplumsal cinsiyeti ilişkilendirme eğilimlerinin sosyolojik analizi. Feminist Eleştiri 2016;8(1):144-167.
  • 39. Tezer A, Balcı Akpınar R, Yurtdaş A, Çelebioğlu A. Hastalar erkek hemşireleri kabul edecekler mi?. Türkiye Klinikleri Journal of MedicalEthics-LawandHistory 2008;16(1):13-18. Availablefrom: https://www.turkiyeklinikleri.com/article/en-hastalar-erkek-hemsireleri-kabul-edecekler-mi-50465.html.
  • 40. Ekinci M, Dikici İC, Derya M, Andsoy İİ, Dinç S, Şahin AO. Mühendislik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin erkek hemşirelere karşı bakış açıları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;3(1):632-645.
  • 41. Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi 2015;18(2):108-144.doi.org/10.18490/sad.58405.
  • 42. AbuAlrub RF. Nursingshortage in Jordan: what is thesolution? Journal of Professional Nursing. 2007;23(2):117-120. doi.org/10.1016/j.profnurs.2006.07.008.
  • 43. Burtson P, Stichler J. Nursingworkenvironmentandnursecaring: relationshipamongmotivationalfactors. Journal of Advanced Nursing. 2010;66(8):1819-1831. doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05336.x.
  • 44. Gül Ş, Dinç L. Hastaların ve hemşirelerin hemşirelik bakımına yönelik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2018;5(3):192-208.Availablefrom: http://www.hacettepehemsirelikdergisi.org/pdf/pdf_HHD_269.pdf

Determining the Perceptions of Nursing Care Behaviors of Students in a Nursing Department

Year 2021, Volume: 12 Issue: 2, 432 - 438, 01.04.2021
https://doi.org/10.31067/acusaglik.852191

Abstract

Purpose:This research was carried out to examine the perceptions of nursing students about nursing care and their views related to factors affecting care.
Patients and Methods:The sample of this descriptive research comprised 142 students who were educated in the nursing department of a university during the 2019-2020 academic year and who agreed to participate in the research. The data were collected by the “Introductory Characteristics Form” and the “Caring Behaviors Inventory-30”. Frequencies, descriptive statistics, Mann Whitney U, and Kruskal Wallis were used to analyze the data.
Results:The average age of the students who participated in the research was 20.80±1,839, 56.3% were female and 59.9% were graduated of Anatolian High School. The mean score of the students on the CBI-30 scale was 150.79±21.81. It was determined that there were statistically significant differences between the students\' gender and the classes they educated and the CBI-30 Scale score averages.
Conclusion:In this research, it was determined that there were significant differences in the perception of nursing care behaviors and gender in the nursing education process of the students. It is recommended that the philosophy and importance of nursing care should be transferred from first grade onwards and free from sexist approach.

References

  • 1. Bryant R, Graham MC. Advanced practicenurses: a study of clientsatisfaction. Journal of theAmerican Academy of NursePractitioners 2002;14(2):88-92.doi.org/10.1111/j.1745-7599.2002.tb00096.x.
  • 2. Green A, Davis S. Towards a predictive model of patientsatisfactionwithnursepractitionercare. Journal of theAmerican Academy of NursePractitioners 2005;17(4):139-148. doi.org/10.1111/j.1041-2972.2005.0022.x.
  • 3. Raffii F, Hajineshad MO, Haghani MO. Nursecaring in Iran anditsrelationshipwithpatientsatisfaction. AustralianJournal of Advanced Nursing 2009;26(2):75-84.Availablefrom: https://www.tums.ac.ir/1391/12/23/26-2_Rafii.pdf-frafii-2013-03-13-09-58.pdf.
  • 4. Glenn LA, Stocker-Schnieder J, McCune R, McClelland M, King D. Caringnursepractice in theintrapartumsetting: nurses' perspectives on complexity, relationshipsandsafety. J. Adv. Nurs 2014;70(9):2019-2030. https://doi.org/10.1111/jan.12356.
  • 5. Begum S, Slavin H. Perceptions of "caring" in nursingeducationbyPakistaninursingstudents: an exploratorystudy. NurseEduc. Today 2012;32(3):332-336. doi.org/10.1016/j.nedt.2011.10.011.
  • 6. Labrague LJ, McEnroe-Petitte DM, Papathanasiou IV, et al. Nursingstudents' perceptions of theirinstructors' caringbehaviors: a four-countrystudy. NurseEduc. Today 2016;41:44-49. doi. org/10.1016/j.nedt.2016.03.013.
  • 7. Warshawski S, Itzhaki M, Barnoy S. Theassociationsbetweenpeercaringbehaviorsandsocialsupporttonursestudents' caringperceptions. NurseEducation in Practice 2018;31:88-94. doi.org/10.1016/j.nepr.2018.05.009.
  • 8. Schoenhofer S. Infusingthenursingcurriculumwithliterature on caring: An idea whose time has come. International Journalfor Human Caring 2001;5(2):7-14. doi.org/10.20467/1091-5710.5.2.7
  • 9. Watson R, Deary IJ, Lea A. A longitudinalstudyintotheperceptions of caringandnursingamongstudentnurses. Journal of Advanced Nursing 2001;29(5), 1228-1237. doi.org/10.1046/j.1365-2648.1999.01008.x.
  • 10. Karaöz S. Turkishnursingstudents’ perception of caring. NurseEducationToday 2005;25(1):31-40. doi.org/10.1016/j.nedt.2004.09.010.
  • 11. Zamanzadeh V, Valizadeh L, Azimzadeh R, Aminaie N, Yousefzadeh, S. First andfourth-yearstudent'sperceptionsaboutimportance of nursingcarebehaviors: socializationtowardcaring. Journal of CaringSciences 2014;3(2):93-101. doi:10.5681/jcs.2014.010
  • 12. Loke JC, Lee KW, Lee BK, Noor AM. Caringbehaviours of studentnurses: effects of pre-registrationnursingeducation. NurseEducation in Practice 2015;15(6):421-429.doi.org/10.1016/j.nepr.2015.05.005.
  • 13. Labrague, LJ, McEnroe-Petitte DM, Papathanasiou, IV, Edet OB, Arulappan J, Tsaras K. Nursingstudents' perceptions of theirowncaringbehaviors: a multicountrystudy. International Journal of Nursing Knowledge 2017;28(4):225-232. doi.org/10.1111/ 2047-3095.12108.
  • 14. Pajnkihar M, McKenna HP, Stiglic G, Vrbnjak D. Fit forpractice: analysisandevaluation of Watson'stheory of humancaring. NursingScienceQuarterly 2017;30(3):243-252. doi.org/10.1177/0894318417708409.
  • 15. Pajnkihar M, Kocbek P, Musović K, et al. An internationalcross-culturalstudy of nursingstudents' perceptions of caring. NurseEducationToday 2020;84: 104214.doi.org/10.1016/j.nedt.2019.104214.
  • 16. Gül Ş, Dinç L. Psychometricevaluation of thecaringbehavioursinventory in Turkishnursesandpatients. Journal of NursingMeasurement 2020; 28 (1), 60-72. doi.org/10.1891/JNM-D-18-00094
  • 17. Mlinar S. First-andthird-yearstudentnurses’ perceptions of caringbehaviours. NursingEthics 2010;17(4):491-500.doi.org/10.1177/0969733010364903.
  • 18. Murphy F, Jones S, Edwards M, Jame J., Mayer A. Theimpact of nurseeducation on thecaringbehaviours of nursingstudents. NurseEduc. Today2009;29(2):254-264. doi.org/10.1016/j.nedt.2008.08.016.
  • 19. Randle J. Bullying in thenursingprofession. Journal Advanced Nursing 2003;43:395-401.doi.org/10.1046/j.1365-2648.2003.02728.x.
  • 20. Smith P, Gray B. Emotionallabour of nursingrevisited: caringandlearning 2000. NurseEducation in Practice 2001;1:42-49.doi.org/10.1054/nepr.2001.0004.
  • 21. Duffin C. Nursing on trial. NursingStandard2005;19(22):11–13.Availablefrom: https://search.proquest.com/openview/c61307e5a7408bb48907d90b17647268/1?pq-origsite=gscholar&cbl=30130.
  • 22. Richardson C, Percy M, Hughes J. Nursingtherapeutics: Teachingstudentnursescare, compassionandempathy. NurseEducationToday 2015;35(5), e1-e5. doi.org/10.1016/j.nedt.2015.01.016.
  • 23. Aupia A, Lee TT, Liu CY, Wu SV, Mills ME. Caringbehaviorperceivedbynurses, patientsandnursingstudents in Indonesia. Journal of Professional Nursing 2018;34(4):314-319. https://doi.org/10.1016/j.profnurs.2017.11.013.
  • 24. Tzeng HM. Nurses' caringattitude: fallprevention program implementation as an example of itsimportance. Nursing Forum 2011;46(3):137-145. doi.org/10.1111/j. 1744-6198.2011.00222.x.
  • 25. Kermansaravi F, Navidian A, Imani M. Nursingstudents' viewstowardquality of theoreticalandclinicalnursingeducation: a qualitativestudy. Journal of MedicalEducationand Development 2013;7(4):28-40.
  • 26. Williams CL. Psychoanalytictheoryandthesociology of gender. Theory on gender/feminism on theory. England, P. (Ed.). New York: AldineTransaction, 1993: 131-149.
  • 27. Simpson R. Men discussingwomenandwomendiscussing men: reflexivity, transformationandgenderedpractice in thecontext of nursingcare. Gender, Work&Organization 2011;18(4):377-398.doi.org/10.1111/j.1468-0432.2008.00436.x.
  • 28. Adkins L. Risk culture, self reflexivityandthemaking of sexualhierarchies. Body &Society 2001;7(1):35-55.doi.org/10.1177/1357034X01007001002
  • 29. Kaya N, Turan N, Öztürk A. Türkiye’de erkek hemşire imgesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2011;8(1):16-30. Availablefrom:http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423936438.pdf.
  • 30. Hemşirelik Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun.1234 Resmi Gazete Tarihi: 25.04.2007 Resmi Gazete Sayısı: 26510. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/05/20070502-3.htm. Yayınlanma Tarihi: 02.05.2007
  • 31. Bölükbaş N, Paydaş M. Erkek hemşirelerin kendilerinin ve çevrelerinin mesleği algılaması. Hemşirelik ve Ebelikte Kültürlerarası Yaklaşım Sempozyumu; (Sempozyum Kitabı). 9-11 Nisan 2009; Çanakkale, Türkiye. s. 142.
  • 32. Yılmaz M, Karadağ G. Erkek öğrenci hemşireler hemşirelik mesleğini nasıl algılıyor?. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2011;4(1):21-28. Availablefrom:http://hemsirelik.maltepe.edu.tr/dergiler/nisan/21-28.pdf
  • 33. Demiray A, Bayraktar D, Khorshid L. Erkek hemşirelik öğrencilerinin hemşireliği seçme nedenleri ve bu mesleği seçme nedeniyle yaşadıkları sorunlar. International Journal of Human Sciences 2013;10(1):1440-1455.
  • 34. Kavurmacı M, Küçükoğlu S. Erkekler neden hemşire olmak istiyor?. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;17(1):1-5.
  • 35. Kırağ N. Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 2015;8(4):226-231.
  • 36. Ünsal A, Akalın İ, Yılmaz V. Farklı meslek çalışanlarının erkek hemşirelere ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 2010;7(1):420-431.
  • 37. Koç Z, Bal C, Sağlam Z. Erkek öğrenci hemşirelerin hemşirelik mesleğini algılama durumlarının belirlenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi Sempozyum Özel Sayısı. 2010;318-323. Availablefrom:http://hemsirelik.maltepe.edu.tr/dergiler/ozel/pdf/318-323.pdf
  • 38. Gönç T. Hemşireliğin geleceği mesleğin cinsiyetsizleşmesini vadediyor mu? Erkek ve kadın hemşirelik öğrencilerinin meslek ve toplumsal cinsiyeti ilişkilendirme eğilimlerinin sosyolojik analizi. Feminist Eleştiri 2016;8(1):144-167.
  • 39. Tezer A, Balcı Akpınar R, Yurtdaş A, Çelebioğlu A. Hastalar erkek hemşireleri kabul edecekler mi?. Türkiye Klinikleri Journal of MedicalEthics-LawandHistory 2008;16(1):13-18. Availablefrom: https://www.turkiyeklinikleri.com/article/en-hastalar-erkek-hemsireleri-kabul-edecekler-mi-50465.html.
  • 40. Ekinci M, Dikici İC, Derya M, Andsoy İİ, Dinç S, Şahin AO. Mühendislik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin erkek hemşirelere karşı bakış açıları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2014;3(1):632-645.
  • 41. Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi 2015;18(2):108-144.doi.org/10.18490/sad.58405.
  • 42. AbuAlrub RF. Nursingshortage in Jordan: what is thesolution? Journal of Professional Nursing. 2007;23(2):117-120. doi.org/10.1016/j.profnurs.2006.07.008.
  • 43. Burtson P, Stichler J. Nursingworkenvironmentandnursecaring: relationshipamongmotivationalfactors. Journal of Advanced Nursing. 2010;66(8):1819-1831. doi.org/10.1111/j.1365-2648.2010.05336.x.
  • 44. Gül Ş, Dinç L. Hastaların ve hemşirelerin hemşirelik bakımına yönelik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2018;5(3):192-208.Availablefrom: http://www.hacettepehemsirelikdergisi.org/pdf/pdf_HHD_269.pdf
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Research Articles
Authors

Şenay Gül

Sevda Arslan

Publication Date April 1, 2021
Submission Date November 1, 2020
Published in Issue Year 2021Volume: 12 Issue: 2

Cite

EndNote Gül Ş, Arslan S (April 1, 2021) Bir Hemşirelik Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Hemşirelik Bakım Davranışları Algısının Belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 2 432–438.