Research Article
BibTex RIS Cite

Teacher’s Opinions On Educational Games In Educational Reading And Writing During The Covid-19 Epidemic

Year 2022, Volume: 10 Issue: 3, 631 - 647, 21.07.2022
https://doi.org/10.16916/aded.1114841

Abstract

 This research is a qualitative study to determine the educational application situations in the first reading and writing of education during the Covid-19 pandemic education process. In the research, in the distance education process that started with the covid-19 pandemic, the educational game usage situations of primary school first grade teachers, which games they prefer more, the difficulties they encounter while making educational game applications, whether educational game applications are easier in face-to-face education or distance education, educational game applications are examined.It was tried to determine the effect of the first literacy process, the games and applications that teachers discovered only for the distance education process. This research was designed as a case study, one of the qualitative research models.The research is filled with a total of 20 primary school first grade education in the district center of Çanakkale province in the 2020-2021 academic year.The qualitative method is used in the research. In the research, a configuration formula consisting of 7 questions is used by the data generation tool. Content analysis obtained from the research was carried out.

References

  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Babayiğit, Ö., & Gültekin, M. (2019). İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemi uygulamaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 450-483.
  • Başaran, M., & Kılınçarslan, R. (2021). Uzaktan eğitimle ilkokuma yazma öğretiminde web 2.0 araçlarıyla tasarlanan oyunların etkililiği. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1) , 186-199.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Çakır, O. , Aslantaş Arslan, G. & Doğan, M. C. (2018). İlkokul öğretmenlerinin bitişik eğik yazı ve dik temel harflerin kullanımına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5) , 1539-1550.
  • Çilek, A., Uçan, A. & Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49), 308-323.
  • EBA. (2017). Dijital oyunlar ve eğitimde kullanımı.
  • Erçetin, Ş. (2007). KPSS eğitim bilimleri. Ankara: Arın Yayınları.
  • Ersanlı, K. (1999). Ben olmak istiyorum. Samsun: Biz Ajans.
  • Gültekin, M. & Güvey Aktay, E. (2015). İlk Okuma yazma öğretiminde dikte çalışmaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 23-41 .
  • Güneş, F. (2015). Oyunla öğrenme yaklaşımı. Turkish Studıes, 10(11), 773-786.
  • Güneş, F. , Uysal, H. & Taç, İ. (2016). İlkokuma yazma öğretimi süreci: Öğretmenim bana okuma yazmayı öğretir misin?. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(2) , 23-33.
  • Kavuk, E. & Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kayıkçı, K. (2008). İlköğretim müfettişleri ve öğretmenlerin ses temelli cümle öğretim yönteminin uygulamasına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 423-457.
  • Maxwell, J.A. (1992). Understanding in qualitative research. Harvard Educational Review, 62, 979- 1000.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MERRIAM, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and and implementation. USA: Jossey-Bass.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2009). Çocuk gelişimi ve eğitimi oyun etkinliği - I. Ankara.
  • Morgan, D. L. (1996). Focus groups as qualitative research (C. 16). New York: Sage Publications.
  • Özenç, E. G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Education Sciences, 6(1), 1166-1184.
  • Öztürk, E. & Aksu, D. (2019). Çocuk oyunlarının ilk okuma yazma öğretiminde kullanılma durumlarının belirlenmesi. HAYEF Journal of Education, 16(1), 48-67.
  • Scully, P. & Roberts, H. (2002). Phonics, expository writing, and reading aloud: Playful literacy in the primary grades. Early Childhood Education Journal, 30(2), 93-99.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75.
  • Taşkaya, S. M. (2014). İlk okuma yazma öğretiminde oyunlar. M. Elkatmış (Ed.), Türkçe ilkokuma ve yazma öğretimi içinde (s. 155-185). Ankara: Maya Akademi.
  • Uğur Göçmez, A. & Ünal, E. (2021). Dijital eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 936-955.
  • Veer, R. (1996). Vygotsky and Piaget: A collective monologue. Human Development, 39, 237-242.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Covid-19 Salgını Sürecinde İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyun Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Year 2022, Volume: 10 Issue: 3, 631 - 647, 21.07.2022
https://doi.org/10.16916/aded.1114841

Abstract

Bu araştırma, Covid-19 pandemisi uzaktan eğitim sürecinde, sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde eğitsel oyun uygulama durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırmada covid-19 pandemisi ile başlayan uzaktan eğitim sürecinde ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyun kullanım durumları, hangi oyunları daha çok tercih ettikleri, eğitsel oyun uygulamaları yaparken karşılaştıkları zorluklar, eğitsel oyun uygulamalarının yüz yüze eğitimde mi uzaktan eğitimde mi daha kolay gerçekleştirildiği, eğitsel oyun uygulamalarının ilk okuma yazma sürecine etkisi, öğretmenlerin yalnızca uzaktan eğitim sürecine yönelik keşfettiği oyun ve uygulamalar, tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ili, merkez ilçesinde görev yapan toplam 20 ilkokul birinci sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.

References

  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Babayiğit, Ö., & Gültekin, M. (2019). İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemi uygulamaları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 450-483.
  • Başaran, M., & Kılınçarslan, R. (2021). Uzaktan eğitimle ilkokuma yazma öğretiminde web 2.0 araçlarıyla tasarlanan oyunların etkililiği. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1) , 186-199.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
  • Çakır, O. , Aslantaş Arslan, G. & Doğan, M. C. (2018). İlkokul öğretmenlerinin bitişik eğik yazı ve dik temel harflerin kullanımına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(5) , 1539-1550.
  • Çilek, A., Uçan, A. & Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49), 308-323.
  • EBA. (2017). Dijital oyunlar ve eğitimde kullanımı.
  • Erçetin, Ş. (2007). KPSS eğitim bilimleri. Ankara: Arın Yayınları.
  • Ersanlı, K. (1999). Ben olmak istiyorum. Samsun: Biz Ajans.
  • Gültekin, M. & Güvey Aktay, E. (2015). İlk Okuma yazma öğretiminde dikte çalışmaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 23-41 .
  • Güneş, F. (2015). Oyunla öğrenme yaklaşımı. Turkish Studıes, 10(11), 773-786.
  • Güneş, F. , Uysal, H. & Taç, İ. (2016). İlkokuma yazma öğretimi süreci: Öğretmenim bana okuma yazmayı öğretir misin?. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(2) , 23-33.
  • Kavuk, E. & Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kayıkçı, K. (2008). İlköğretim müfettişleri ve öğretmenlerin ses temelli cümle öğretim yönteminin uygulamasına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 423-457.
  • Maxwell, J.A. (1992). Understanding in qualitative research. Harvard Educational Review, 62, 979- 1000.
  • MEB (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (1-5. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MERRIAM, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and and implementation. USA: Jossey-Bass.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2009). Çocuk gelişimi ve eğitimi oyun etkinliği - I. Ankara.
  • Morgan, D. L. (1996). Focus groups as qualitative research (C. 16). New York: Sage Publications.
  • Özenç, E. G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Education Sciences, 6(1), 1166-1184.
  • Öztürk, E. & Aksu, D. (2019). Çocuk oyunlarının ilk okuma yazma öğretiminde kullanılma durumlarının belirlenmesi. HAYEF Journal of Education, 16(1), 48-67.
  • Scully, P. & Roberts, H. (2002). Phonics, expository writing, and reading aloud: Playful literacy in the primary grades. Early Childhood Education Journal, 30(2), 93-99.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75.
  • Taşkaya, S. M. (2014). İlk okuma yazma öğretiminde oyunlar. M. Elkatmış (Ed.), Türkçe ilkokuma ve yazma öğretimi içinde (s. 155-185). Ankara: Maya Akademi.
  • Uğur Göçmez, A. & Ünal, E. (2021). Dijital eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 936-955.
  • Veer, R. (1996). Vygotsky and Piaget: A collective monologue. Human Development, 39, 237-242.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Çavuş Şahin 0000-0002-4250-9898

Çağla Kalaycıoğlu Akis 0000-0001-5002-8261

Publication Date July 21, 2022
Published in Issue Year 2022Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Şahin, Ç., & Kalaycıoğlu Akis, Ç. (2022). Covid-19 Salgını Sürecinde İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyun Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(3), 631-647. https://doi.org/10.16916/aded.1114841