Bu araştırma, 2019 ve 2024 yıllarındaki ilkokul Türkçe dersi öğretim programları ve ders kitaplarının sürdürülebilir kalkınma hedefleri (SKH) açısından incelemeyi amaçlamıştır. Öğretim programları ve ders kitapları doküman analizi ile incelenmiştir. 2019 öğretim programında "Açlığa Son" ve "Sağlıklı Yaşam" gibi hedefler ön plana çıkarken, 2024 öğretim programında "Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar" ile "Sorumlu Üretim ve Tüketim" gibi çevresel hedeflere daha fazla vurgu yapılmaktadır. Ders kitapları incelendiğinde, içeriklerin konu anlatımı, soru, etkinlik ve görsel ifade biçimi aracılığıyla sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yer verdiği tespit edilmiştir. TDK1 koduyla incelenen ders kitabında Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar hedefine daha fazla katkı sağladığı görülürken, TDK2 koduyla incelenen ders kitabında Sorumlu Üretim ve Tüketim hedefine daha geniş yer verilmiştir.
This study aims to examine the elementary school Turkish language course curricula and textbooks in 2019 and 2024 in terms of sustainable development goals (SDGs). Curricula and textbooks were examined through document analysis. While the 2019 curriculum emphasized goals such as “Zero Hunger” and “Good Health and Well-Being”, the 2024 curriculum placed more emphasis on environmental goals such as “Sustainable Cities and Communities” and “Responsible Consumption and Production”. Analyzing the textbooks, it was determined that the contents included sustainable development goals through lectures, questions, activities, and visual expressions. While the textbook analyzed with the code TDK1 contributed more to the goal of Peace, Justice, and Strong Institutions, the textbook analyzed with the code TDK2 gave more space to the goal of Responsible Consumption and Production.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 22, 2025 |
Publication Date | January 29, 2025 |
Submission Date | October 22, 2024 |
Acceptance Date | December 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2025Volume: 13 Issue: 1 |