Bu araştırmanın
amacı, üniversite öğrencilerinin belirsizliğe tahammülsüzlük ile aleksitimi
arasındaki ilişkiyi belirlemek ve belirsizliğe tahammülsüzlük ile aleksitimi
düzeylerinin çeşitli sosyo-demografik değişkenler açısından anlamlı bir
farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Çalışmanın katılımcıları 200’ü
Eğitim Fakültesi, 101’i Mühendislik Fakültesi, 110’u İşletme Fakültesinde
öğrenim gören toplam 411 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın
kapsamına dâhil edilen öğrenciler uygun örnekleme yoluyla seçilmiştir.
Katılımcıların 209’u kadın (%50.9), 202’si (%49.1) erkektir. Katılımcılar 17-27
yaş arasındadır ve yaş ortalamaları 20.5’tir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak çalışmaya katılanların demografik özellikleri ile ilgili verileri
toplamak amacıyla hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Belirsizliğe Tahammülsüzlük
Ölçeği ve Toronto Aleksitimi Ölçeği kullanılmıştır.
Demografik
değişkenler ile belirsizliğe tahammülsüzlük ve aleksitimi arasında anlamlı bir
farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla ‘t’ testi ve ANOVA
kullanılmıştır. Farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla Scheffe çoklu
karşılaştırma testinden yararlanılmıştır. Ayrıca belirsizliğe tahammülsüzlük
ile aleksitimi arasında ne yönde bir ilişki olduğunu belirlemek amacıyla
Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısına bakılmıştır.
Araştırmanın
bulgularına göre, belirsizliğe tahammülsüzlük ve aleksitimi arasında pozitif yönde
anlamlı bir ilişkiye ulaşılmıştır. Öğrencilerin yaş, fakülte ve algılanan
sosyo-ekonomik düzey değişkenleri açısından belirsizliğe tahammülsüzlükleri
anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Cinsiyet değişkeni açısından
aleksitimi anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Anne eğitim düzeyi ve baba
eğitim düzeyi değişkenleri ile belirsizliğe tahammülsüzlük ve aleksitimi
arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Elde edilen bulgular ışığında
araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 13, 2018 |
Submission Date | May 22, 2018 |
Acceptance Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 1 |