Bu araştırmada henüz evlenmemiş üniversite öğrencilerinin, evlilik mesajlarının kaynakları olan; aile, arkadaşlar, kitle iletişim araçları ve diğer kurumlardan, aldıkları evlilik mesajlarına göre evliliğe ilişkin tutumlarının değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Evlilik Mesajları Ölçeği (EMÖ) ve İnönü Evlilik Tutum Ölçeği (İETÖ) Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinde, 2018-2019 öğretim yılında öğrenim gören 654 kadın ve 359 erkek olmak üzere toplam 1013 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilere ulaşmada elverişli/ uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veriler SPSS 23.0 Programına girilerek değerlendirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ikili grupların karşılaştırılmasında t testi kullanılmıştır. Gruplar arasında anlamlı farklılık olduğu durumlarda etki büyüklüğü istatistiği, Cohen d hesaplanarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda aile, arkadaşlar, kitle iletişim araçları ve diğer kurumlardan evliliğe ilişkin üst düzeyde olumlu mesaj alan üniversite öğrencilerinin evlilik tutumlarının alt düzeyde olumlu mesaj alan öğrencilerden daha olumlu olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları alanyazın doğrultusunda tartışılarak; araştırmacılara, uygulayıcı ve politika belirleyicilere öneriler sunulmuştur.
Yok
Yok
Yok
The aim of this study is to examine whether single university students’ marital attitudes change according to the marital messages they receive from marital message sources such as friends, media, family, and other institutions. To this end, Marital Messages Scale (MMS) and Inonu Marital Attitudes Scale (IMAS) were applied to a total of 1013 university students (654 female and 359 male) enrolled at a state university in Ankara during the 2018-2019 academic year. Convenience sampling was used to reach students. Data obtained from the measuring tools were evaluated by using SPSS 23.0. T test was used in the comparison of binary groups in data analysis. When there was a significant difference between groups, impact magnitude statistics was examined by calculating the Cohen d. At the end of the study, it was found out that students who receive high level positive marital messages from their families, friends, media, and other institutions have a more positive marital attitude compared to those university students who receive a low level of positive message from these sources. Findings of the study was discussed in relation to the literature; suggestions were made for researchers, applicators, and policy makers.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | December 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |