Son dönemlerdeki teknolojik gelişmeler, hayatı dijital bir ortama taşımıştır. Söz konusu gelişmeler, eğitimden - iş hayatına kadar olan süreçleri dijitalleştirmiştir. Dijitalleşmenin sonucunda birçok alanda olduğu gibi muhasebe alanında da değişimler olmaktadır. Dijitalleşme ile muhasebe uygulamaları açısından zorunluk olarak gelen değişimlere ve gelişimlere uyum sağlayacak, piyasa taleplerini karşılayacak muhasebecilerin gerekli yetenekleri kazanması gerekmektedir. Bu sebeple geleceğin muhasebecilerini eğitirken, dijital ortamda iş yapabilme becerisi ile donatılmış olması önem arz etmektedir. Dijital okuryazarlık düzeyinin yetkin olduğu öğrencilerin muhasebe alanında aldığı eğitimler ile dijital ortama hazır geleceğin muhasebecileri yetiştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı muhasebe eğitimi alan üniversite öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerinin muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Bu amaçla İnönü Üniversitesi Malatya Meslek Yüksek Okulu’nda Muhasebe eğitimi gören 259 öğrenciden anket yoluyla elde edilen veriler ile model oluşturulmuştur. Modelin analizinde yapısal eşitlik kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre tutum ve bilişsel boyutun muhasebe eğitimi üzerinde pozitif bir etkisi olduğu, teknik ve sosyal boyun muhasebe eğitimi üzerindeki etkisinin anlamsız olduğu bulunmuştur.
Muhasebe Muhasebe Eğitimi Dijital Okuryazarlık Yapısal Eşitlik Modeli
Recent technological developments have brought life to a digital environment. These developments have also digitized the processes from education to business life. As a result of digitalization, there are changes in the field of accounting, as in many areas. Accountants who will adapt to the changes and developments that are mandatory in terms of accounting practices with digitalization and meet the market demands should acquire the necessary skills. For this reason, while educating the accountants of the future, it is important that they are equipped with the ability to do business in the digital environment. The accountants of the future who are ready for the digital environment should be trained with the education of the students whose digital literacy level is competent in the field of accounting. The aim of this study is to determine the effect of digital literacy levels of university students studying accounting on accounting education. For this purpose, a model was created with the data obtained through a questionnaire from 259 students studying accounting at Inonu University Malatya Vocational High School. Structural equation was used in the analysis of the model. According to the results of the analysis, it was found that the attitude and cognitive dimension had a positive effect on accounting education, and the effect on technical and social aspect accounting education was insignificant.
Accounting Accounting Education Digital Literacy Structural Equation Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 44 |