Research Article
BibTex RIS Cite

KOBİ’ lerde Yenilik Faaliyetleri ve Yenilikçi Ürünlerin Pazarlanması

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 171 - 179, 15.12.2021

Abstract

KOBİ’ler ekonominin kalbi olan kuruluşlardır. KOBİ’lerin başarılı olması ekonominin sağlıklı bir şekilde devamını sağlayacaktır. Sürdürülebilir büyüme, ihracat ve ekonomik istikrar açısından KOBİ’ler önem taşımaktadır. KOBİ’lerin değişen dünya koşullarında başarılı olabilmeleri için yenilikçi ürünleri üretmeleri önemlidir. Yenilikçi ürünlerin üretilmesi kadar pazarlanması da önem taşımaktadır. Rekabetin her geçen gün daha da arttığı uluslar arası pazarlarda klasik ürünlerin üretilmesi kar oranlarını düşürdüğü gibi ürünün satışını da zorlaştırmaktadır. KOBİ’lerde değişime ayak uydurmak zorundadır. KOBİ’ler ürettikleri yenilikçi ürünler ile ulusal ve uluslararası pazarlarda kendilerine yer edinmeye çalışmaktadırlar. Pazarda elde edilen başarı sayesinde ürünlerini yüksek kar oranları ile pazarlananın çabası içerisindedirler.
Bir ürünün tek başına üretilmesi yeterli değildir. KOBİ’ler tarafından üretilen yenilikçi ürünlerin pazarlanması ekonomik açıdan gereklidir. Yenilikçi ürünler için pazarlama faaliyetlerindeki başarı ürün ve üreticinin başarılı olmasını sağlayacaktır. Yenilikçi ürünlerin pazarlanmasında gösterilecek çabalar bu açıdan da son derece önemlidir. Yenilikçi ürünlerin pazarlanması bu ürünün üreticine rekabet üstünlüğü de sağlayacaktır. Makale daha çok bu alanda yapılan literatür taramasını ve önerileri içermektedir.

References

  • Referans1 Aksoy, A. ve Demirel, E.T. (2007 ) ‘‘Yenilik Faaliyetleri Açsından KOBİ’ler’’ E-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3, (3), C0064, 390-408. Referans2 Alparslan, A. & Çarıkçı, İ. (2014). İşletmede strateji oluşturma yaklaşımlarını değerlendirmeye yönelik bir vaka çalışması. İ. Ü İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Enstitüsü Yönetim Dergisi, 25 (76), 18-44.
  • Referans2 Ay, H.M. ve Talaşlı, E., (2007). Türkiye’deki KOBİ’lerin İhracattaki Yeri ve Karşılaştıkları Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı.
  • Referans3 Ayhan, E. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İnovasyonun Önemi Malatya’da Faaliyet Gösteren Hastanelerde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep
  • Referans4 Carson, D., & Coviello, N. (1996). Qualitative researchissues at the marketing/entrepreneurship interface. Marketing Intelligence & Planning, 14(6), 51–58.
  • Referans5 Çatal, F. (2007) ‘‘BÖLGESEL KALKINMADA KÜÇÜK VE ORTA BOY İŞLETMELERİN (KOBİ) ROLÜ’’ Journal of Graduate Scholl of Social Science. 10/2 ss: 333-352
  • Referans6 El Kabbani R.N., Kalhoefer C. (2011), “Financing Resources for Egyptian Small and Medium Enterprises”, Working Paper No.28, German University in Cairo.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 171 - 179, 15.12.2021

Abstract

References

  • Referans1 Aksoy, A. ve Demirel, E.T. (2007 ) ‘‘Yenilik Faaliyetleri Açsından KOBİ’ler’’ E-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3, (3), C0064, 390-408. Referans2 Alparslan, A. & Çarıkçı, İ. (2014). İşletmede strateji oluşturma yaklaşımlarını değerlendirmeye yönelik bir vaka çalışması. İ. Ü İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Enstitüsü Yönetim Dergisi, 25 (76), 18-44.
  • Referans2 Ay, H.M. ve Talaşlı, E., (2007). Türkiye’deki KOBİ’lerin İhracattaki Yeri ve Karşılaştıkları Sorunlar, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı.
  • Referans3 Ayhan, E. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İnovasyonun Önemi Malatya’da Faaliyet Gösteren Hastanelerde Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep
  • Referans4 Carson, D., & Coviello, N. (1996). Qualitative researchissues at the marketing/entrepreneurship interface. Marketing Intelligence & Planning, 14(6), 51–58.
  • Referans5 Çatal, F. (2007) ‘‘BÖLGESEL KALKINMADA KÜÇÜK VE ORTA BOY İŞLETMELERİN (KOBİ) ROLÜ’’ Journal of Graduate Scholl of Social Science. 10/2 ss: 333-352
  • Referans6 El Kabbani R.N., Kalhoefer C. (2011), “Financing Resources for Egyptian Small and Medium Enterprises”, Working Paper No.28, German University in Cairo.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ahmet Basalp 0000-0003-4539-2813

Publication Date December 15, 2021
Submission Date December 7, 2021
Acceptance Date December 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Basalp, A. (2021). KOBİ’ lerde Yenilik Faaliyetleri ve Yenilikçi Ürünlerin Pazarlanması. Ahi Evran Akademi, 2(2), 171-179.