Ters yüz sınıf modeli, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerin yerini
değiştiren bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda öğrenenler ders içeriğini sınıf
dışı teknolojik uygulamalar aracılığıyla öğrenmekte, sınıf içinde ise daha
fazla uygulama yapmaktadırlar. Son yıllarda bu yaklaşıma olan ilgi giderek
artmaktadır. Bu araştırmada, ters yüz sınıf modeliyle ilgili yapılan
çalışmaların çeşitli açılardan incelenerek ulaşılan sonuçların ortaya konulması
amaçlanmıştır. Bu doğrultuda ters yüz sınıf modeline ilişkin Web of Science ve
Google Akademik veri tabanları üzerinde belirlenen ölçütler doğrultusunda
sistematik bir alanyazın taraması gerçekleştirilmiştir. 2014-2019 yılları
arasını kapsayacak şekilde gerçekleştirilen alanyazın taraması sonucunda,
erişilen ve araştırma kapsamına alınması uygun bulunan toplam 64 makale çalışma
grubu, araştırma yöntemleri, ters yüz sınıf modelinin uygulanmasında kullanılan
teknolojiler, çalışmaların gerçekleştirildiği konu alanları ve bu çalışmalarda
ele alınan konular açısından betimsel içerik analiz yöntemi kullanılarak
incelenmiştir. Analiz sonucunda ters yüz sınıf çalışmalarının en çok lisans
düzeyindeki öğrenenler ile yabancı dil eğitimi konu alanında gerçekleştirildiği
görülmüştür. İncelenen çalışmalarda, nicel araştırma yöntemlerinin daha çok
tercih edildiği belirlenmiştir. Ayrıca çalışmalarda akademik başarı, öğrenci
katılımı, öğrenci görüşleri, öğretmen görüşleri ve motivasyon konularının sıklıkla
incelendiği görülmüştür. Ortaya konulan bulguların ters yüz sınıf modelini
temel alacak yeni çalışmalara çeşitli açılardan ışık tutacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Submission Date | July 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |