Araştırma, pandemi sürecinde ebeveynlerin uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma deseniyle oluşturulmuş ve görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubuna çocuğu ilköğretime devam eden 21 ebeveyn katılmıştır. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan ebeveynlerin çoğunluğu okulların kapatılması kararını onaylamaktadır. Gün içerisinde ortalama 1-2 saat arasında çocuklarını desteklemektedir. Yeterli miktarda eğitim kaynağına sahiptir. Kapanma sürecinde okulun sağladığı destekten memnun veya çok memnundur. Uzaktan eğitim sürecinde teknik, sosyal, öğrenci merkezli ve eğitim merkezli zorluklar yaşamaktadırlar. Örgün eğitime geçilmesini istemektedirler ve öğretmenlerin süreçte anlayışlı davranarak destek olabileceklerini düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Submission Date | April 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |