Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerine yönelik Eğitim Bilişim Ağı televizyon kanalı (EBA TV) üzerinden yapılan uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Veriler, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan 48 sınıf öğretmeninin katılımıyla çevrimiçi iletişim araçları kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların yanıtları içerik analizi ile çözümlenerek kodlar ve temalar oluşturulmuş ve doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin çoğu EBA TV de yayınlanan derslerde öğretmenin aktif öğrencinin pasif olması sebebiyle yöntem ve tekniği sınırlı bulduğunu; öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınmadığı için kazanımlara istenen düzeyde ulaşılamayacağını; derslerin etkililiğinin artması için somutlaştırıcı ve motive edici etkinliklerin çoğaltılması gerektiğini; etkili bir ölçme değerlendirme sistemi kurulmasının önemli olduğunu ve öğretmenlerin deneyimleri arttıkça uzaktan eğitimle işlenen derslerin kalitesinin yükseleceğini belirtmişlerdir. Bu bağlamda, uzaktan eğitim derslerinin niteliği artırılarak yıl boyu örgün eğitime destek olarak yayınlanmaya devam etmesi oldukça önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2021 |
Submission Date | April 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 3 |