Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 Salgınının Çocuklar Üzerindeki Akademik ve Psiko-Sosyal Etkileri

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 172 - 189, 29.03.2022
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1030839

Abstract

Tüm dünyayı etkisi altına alan covid 19 salgını insanların normal yaşam koşullarında pek çok değişimi de beraberinde getirmiştir. Bu değişimler ise her yaş ve gelişim dönemindeki bireyler farklı biçimlerde etkilemiştir. Özellikle çocukların salgınla değişen yaşam koşullarından kısa ve uzun süreli nasıl etkilenebilecekleri çocukların gelişimini konu alan birçok disiplin için önemli bir sorun haline gelmeye başlamıştır. Bu çalışmada ilkokul dönemindeki çocukların covid 19 salgını sürecinden akademik ve psiko-sosyal açıdan nasıl etkilenebileceklerine ilişkin uzman görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma modellerinden olgu bilim (fenomenoloji) modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile psikolojik danışma ve rehberlik, psikoloji, psikiyatri, çocuk gelişimi ve temel eğitim alanlarından seçilen ve en az doktora derecesine sahip olan 25 uzmanın görüşüne başvurulmuştur. Bu doğrultuda araştırmaya ilişkin veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular akademik ve psiko-sosyal etkiler olmak üzere iki temel kategori altında incelenmiştir. Akademik etkiler kategorisinde yer alan tema ve kodların tamamının olumsuz etkileri içeren verilerden oluştuğu tespit edilirken, psiko-sosyal etkiler kategorisinde yer alan tema ve kodların ise güçlenen ebeveyn çocuk ilişkisi, yeni normaller ve yeni ilişki kurma şemalarının gelişimine ilişkin olumlu katkılar sağlama dışında çoğunlukla olumsuz etkiler içeren verilerden oluştuğu belirlenmiştir.

References

  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. T. Baş ve U. Akturan (Ed.), Nitel Araştırma Yöntemleri İçinde (S. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Baz, B. (2021). Covid- 19 Salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi,3(1), 25-35. Doi:https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 172 - 189, 29.03.2022
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1030839

Abstract

References

  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. T. Baş ve U. Akturan (Ed.), Nitel Araştırma Yöntemleri İçinde (S. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Baz, B. (2021). Covid- 19 Salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi,3(1), 25-35. Doi:https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ertuğrul Talu 0000-0002-3062-6130

Dilek Gençtanırım Kurt 0000-0003-3268-186X

Publication Date March 29, 2022
Submission Date November 30, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Talu, E., & Gençtanırım Kurt, D. (2022). COVID-19 Salgınının Çocuklar Üzerindeki Akademik ve Psiko-Sosyal Etkileri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 172-189. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1030839