Bu araştırmada festivallerin, destinasyon pazarlamasına olan katkılarının festival katılımcılarının gözünden nasıl değerlendirildiği ve değerlendirmenin demografik değişkenlere göre bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Bu kapsamda, 10. Uluslararası Antep Fıstığı Kültür ve Sanat Festivaline katılan 417 kişiden anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS21.0 ve AMOS21. programları ile istatistiksel açıdan analiz edilmiştir. Elde edilen verilere Keşfedici faktör analizi uygulanmış ve 2 boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Veriler daha sonra doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Verilerin ortalamasına bakıldıktan sonra, festivallerin destinasyon pazarlamasına olan katkılarının değerlendirilmesinde demografik özelliklerin herhangi bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla İndependent sample t test ve one way Anova testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların değerlendirme ortalamalarının çok yüksek olduğu ve demografik değişkenlere göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 23 Issue: 2 |