To recognize the gifted individuals’ capabilities is at least as crucial as created and suggested environment and conditions for them. Considering the fact that the first institute in Turkey in Visual Arts Education was founded by Istanbul University, Faculty of Hasan Ali Yücel in 2002, it gives us a big clue to work on that issue more .In general, in Turkey Fine Arts High Schools and Faculties, private art intuitions are the main centers. However, the education process should start from the pre-school period by qualified instructors (Davaslıgil, 2012). It is a fact that ability doesn’t depend upon solely the genetic factors but also it is related to the environmental factors. Gifted people therefore, can enhance their perspectives and capabilities (Özsoy, 2003). From this perspective, to become aware of these individuals’ skills and features not only would help them to contribute what they could offer but also would give them great opportunity to contribute for the development of the country
Üstün yetenekli bireylerin fark edilmesi en az onlara sunulacak ortam ve çevre kadar önemlidir. Ülkemizde üstün zekâlı ve yetenekli çocuklara yönelik fakülte kapsamında hizmet veren ilk kurum; İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi’dir. Bu eğitimin ancak 2002 yılında hizmet vermesi bu konunun ne denli önemli olduğunu ortaya çıkarmaktadır (Davaslıgil, 2012). Ülkemizde Güzel Sanatlar Liseleri, Güzel Sanatlar Fakülteleri, özel yetenek okulları ve enstitüleri üstün yetenekli bireylere hizmet veren kurumlardır. Ancak üstün yetenek ve zekâya sahip bireylere yönelik eğitimin özellikle okulöncesi dönemden başlayarak profesyonel eğitmenler tarafından verilmesi ve bu bireylerin keşfedilmeleri gerekmektedir. Ayrıca doğru, çağdaş ortamlar sağlanarak bu bireylerin yaratıcı, araştırıcı, sorgulayıcı yönleri ortaya çıkarılmalıdır. Bu yaklaşımla üstün yeteneklilerin özellikleri ve farklılıklarının dikkate alınması, ayrıca öznel becerilerinin açığa çıkarılması gerekmektedir. Çünkü yetenek sadece genetik faktörlerle değil, aynı zamanda çevresel faktörle de gelişen bir durumdur (Özsoy, 2003). Üstün yetenekli bireylerin farkındalığı, sadece kendilerini keşfetme, yapılandırma ve sosyal olmalarına olanak sağlamaz; aynı zamanda topluma kazandırılmaları, topluma hizmet ve önderlik etmelerine de olanak sağlar. Bu perspektifle, ülkenin kalkınması ve çağdaş eğitim sistemiyle de paralellik taşıyacaktır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Submission Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 - Volume 15 Issue Özel |