Her eğitim-öğretim
süreci sonucunda öğrencilerin en azından bir yabancı dil öğrenmeleri ve
onlardan, bu dili aktif olarak kullanmaları beklenir. Sınırların sanal olarak
var olduğu günümüzde bir yabancı dile hâkimiyet aynı zamanda farklı bir dünyayı
tanıma anlamına gelmektedir. Yabancı dilde başarılı olabilmenin birinci şartı o
dili öğrenmek için motive edici unsurların varlığıdır; başka bir ifadeyle;
yabancı dil öğrencilerinin motivasyonu başarının birinci şartıdır denilebilir.
Öğrencilerin motivasyonunu arttıracak unsurların başında da o dersler için
kullanılan ders materyalleri gelmektedir. Günlük hayatta üstlendikleri işleve
göre farklı adlandırılan metinler vardır. Haber içerikli metinler, reçeteler,
taahhütnameler, köşe yazıları vs. gibi her bir metin günlük hayatta iletişimsel
bir işlev üstlenir. Yabancı dil öğretiminde kullanılması gereken en önemli materyaller
arasında ise çağrı işlevi gören metinler gelmektedir. Hedef kültüre ait bu
metinler sayesinde öğrenciler gerçek dil kullanım kaynaklarıyla
buluşturulmaktadır. Ayrıca bu tür metinler, öğrencilerin gerçek dil kullanım
ortamlarında yararlanacakları kelimeleri ya da cümle yapılarını içerdikleri
için de son derece önemlidir. Bu tür metinlerin görsel ve işitsel unsurlarla
birlikte öğrencilerle buluşturulması ders için istenen motivasyonun elde
edilmesini sağlayacak ve hedeflenen başarıya ulaşılmasını da
kolaylaştıracaktır.
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | February 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |