Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul 7. sınıf matematik dersinde
kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin biliş ötesi öğrenme stratejilerine ve
problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma, Siirt ili merkeze
bağlı bir devlet okulunun A ve B sınıflarında okuyan toplam 48 7. sınıf
öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma
desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın
veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen problem çözme
becerisi testi, yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve Gürcan (2004) tarafından geliştirilen “Biliş Ötesi Öğrenme
Stratejileri Ölçeği”dir. Verilerin analizinde Mann Whitney U-Testi ve Wilcoxon
İşaretli Sıralar Testi, betimsel ve
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda kuantum öğrenme
modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin biliş ötesi öğrenme
stratejileri ve problem çözme becerilerinin kontrol grubundaki öğrencilere göre
anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | July 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |