Bu çalışmanın amacı,
öğretmen adaylarının, öğrencilerin 21. yy. becerilerinden öğrenme ve yenilik
becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, işbirliği ve
yaratıcılık) ölçmek için kullanabilecekleri araçlar hakkında farkındalıklarını
ve yeterlik algılarını tespit etmektir. Bu belirlemenin ardından, internet
ortamında ücretsiz erişilebilen bir internet sayfası hazırlanarak öğretmen
adaylarının 21. yy. becerilerini ölçmede yetersiz oldukları noktalarda
kendilerini geliştirebilmeleri için erişime açılmıştır. Böylece, öğretmen
adaylarının mesleki yaşama başlamadan önce varsa yetersizliklerini
tamamlamaları için bir fırsat yaratılmıştır. Betimsel tarama modelinde olan
araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde
farklı eğitim fakültelerindeki ölçme ve değerlendirme dersini alan 214 gönüllü
öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada, 21. yy. becerilerini ölçmede
kullanılan araçların listelendiği bir anket geliştirilmiştir. Bu ankette,
öğretmen adaylarından ölçme araçlarını duyma durumları ve bu ölçme araçlarını
kendi dersleri için hazırlayabilecek yeterliğe sahip olma durumları
sorulmuştur. Çalışma sonucu elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının hiç
duymadıkları ve en düşük oranda hazırlayabildikleri ölçme aracının Durumsal
Yargı Testleri olduğunu, ardından bilgisayar simülasyonlarının geldiğini
göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |