Bu
araştırmanın amacı görsel sanat eğitimi dersinde web tabanlı asenkron (eş zamansız)
öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerindeki akademik başarı ve tutumlara
etkisini araştırmaktır. Çalışmada uzaktan eğitimle ilgili tanımlara yer verilerek
Görsel Sanatlar dersinde uygulanabilecek uzaktan eğitim platformlarının
belirlenmesine yer verilmiştir. Web tabanlı Asenkron ders sunumu projesi geliştirilerek,
bu sunum ortaokul 8. sınıfın Görsel Sanatlar dersinde “tasarım ilke ve
elemanları” ünitesinde uygulanmıştır. Geliştirilen bu projede, şekil ve renk
desteğiyle ders sayfaları, öğrencilerin sosyal medya yolu ile öğretmenlerine
e-mail yoluyla göndereceği ödevleri, beş haftalık deneysel çalışmanın süreci
boyunca her hafta için ayrı hazırlanmış alıştırma soruları, asenkron etkileşimi
sağlayan forum sayfaları, görsel bütünlük ve estetik yönler göz önünde
bulundurularak hazırlanmıştır. Çalışmada deneysel yöntemin, ön test-son
test kontrol gruplu deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019
öğretim yılı güz yarıyılında Erzurum İline bağlı Yakutiye ilçesinde bulunan bir
ortaokulda 8. sınıfında öğrenim gören 34 öğrenci oluşturmaktadır. Bulgular
Görsel Sanatlar dersinde Web tabanlı asenkron uygulamalarının öğrencilerin akademik
başarılarına ve Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumlarına olumlu yönde. etkilediğini göstermektedir.
Araştırma sonuçlarına dayanarak Web tabanlı asenkron uygulamalarının Görsel
Sanatlar dersinde kullanılması gerektiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | July 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |