Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DEKİ Z KUŞAKLARIN EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ: JEAN JACQUES ROUSSEAU’NUN “EMİLE YA DA EĞİTİM ÜZERİNE” ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 79 - 100, 25.10.2020
https://doi.org/10.31463/aicusbed.731696

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, Jean Jacques Rousseau’nun Emile ya da Eğitim Üzerine eserinden hareketle, Türkiye’deki Z Kuşakların Eğitiminde Ailenin Rolünü belirlemektir. Araştırmada Z kuşağı ve Jean Jacques Rousseau’nun Emile ya da Eğitim Üzerine eseriyle ilgili doküman incelemesi yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen dokümanlardan Rousseau’nun eserine ulaşılabilirliği göz önüne alınarak, İsmail Yerguz (2009) ve Yaşar Avunç’un (2009) çevirisini yaptığı Emile ya da Eğitim Üzerine kitapları araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonucunda, Emile ya da Eğitim Üzerine eserde Rousseau’nun, günümüz Z kuşakları ailelerinin eğitimlerine destek çıkacak ve onlara rehber olacak düşüncelerin yer aldığı görülmüştür. Bu görüşlerin Z kuşağı ailesinin çocuk eğitimine önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Acılıoğlu, İ. (2015). İş’te Y kuşağı. Ankara: Elma Ada, T. (2014). Atatürk’ün düşünce yapısını şekillendiren unsurlar. Türk Dünyası Araştırmaları, sayı 211, Ağustos, 2014. Adıgüzel, O., Batur, H. Z. ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi yıl: 2014/1, sayı:19, 165-182. Altunbay, M. ve Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde Z kuşağı bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanım.” ZFWT, 10(1), 127-142. Aytaş, G. ve Yalçın, A. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Ankara. Aysu, A. (2018). Kuşakların tüketim davranışlarında değişim üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli. Bilge Zafer, A. (2013). Cumhuriyet ile birlikte değişen Türk aile yapısı ve kadının durumu. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl: 14, Sayı: 24, 2013/1. Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk ruh sağlığı ve gelişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Çetin, C. ve Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28):157-197, 2016. Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Demirkaya, H.., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. Journal of Business Research-Türk, 7(1), 186-204. Devaney, S. A. (2015). Understanding the millennial generation. Journal of Financial Service Professionals, 69(6): 11-14. Durakbaşa, A. ve Cindoğlu, D. (2012). Tezgâh üstü karşılaşmalar: toplumsal cinsiyet ve alışveriş deneyimi. (Haz. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber, Çev. Zeynep Yelçe) Kültür Fragmanları; Türkiye’de Gündelik Hayat. (2.baskı.). İstanbul: Metis Yayınları. Elmore, L. (2011). Competing for jobs when you’re up against your mum, your grandpa, and your pers”, Women In Business, Summer, 37-39. Emiroğlu, S. (2009). Çocuk eğitimi üzerine idealist bir roman: Emile. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(3):872-880. Etlican, G. (2012). X ve Y kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılması.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2012. Genç, H. N. (2015). Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde kadın eğitimi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE) 8(1): 25-34. Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve gaziantep çocuk oyunları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52, Erzurum 2014, 229-259 Göktaş, P. ve Çarıkçı, İ. H. (2015). Kuşakların siyasal iletişim kültür ve liderlik açısından değerlendirilmesi. MAKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2015, 2(3): 7-33. Köksal, D. ve Varışoğlu, B. (2012). Yabancı dil öğretiminde temel ilke ve kavramlar. Kılınç, A., ve Şahin, A. (Ed). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi.(2. baskı). (ss.49-64).Ankara: Pegem A Yayınları. Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. (2012). Parçaları yorumlamak. (Haz. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber, Çev. Zeynep Yelçe) Kültür Fragmanları; Türkiye’de Gündelik Hayat. (2.baskı.). İstanbul: Metis Yayınları. Kurtoğlu, R.,T., Sönmez, A ve Temiz, S. (2016). Tüketicilerin yaş kuşaklarına göre wom hakkındaki değerlendirmeleri.Eurasian Academy Of Sciences Eurasian Business & Economics Journal 2(2), 416-430. Kyles, D. (2005).Managing your multigenerational workforce. Strategic Finance, 87(6): (53-55). Makal, A. (2015). Ameleden işçiye. (Üçüncü Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları. Merter, F. (2005). Postmodernizme ve postmodern eğitime sosyolojik bir yaklaşım. Malatya: Öz Serhat Yayıncılık Montana, P..J. & Francis, P.(2008). Motivating generation X and Y on the job and preparing Z. Global Journal Of Business Research. 2 (2):139-148. Numanoğlu, G. (1999). Bilgi toplumu-eğitim- yeni kimlikler-II, bilgi tolumu ve eğitimde yeni kimlikler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1):341-350 Özgüç, O. (2013). Rousseau ve Türkiye. Flsf (Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi), 2013 Güz, Sayı:16:121-148 Issn 1306-9535, Www.Flsfdergisi.Com. Rousseau, J.J. (2009a). Emile ya da eğitim üzerine. (Çeviren: Yaşar Avunç). İstanbul:İş Bankası Yayınları . Rousseau, J.J. (2009b). Emile ya da eğitim üzerine. (Çeviren: İsmail Yerguz). İstanbul: Say Yayınları: Senbir, H. (2004). Z son insan mı?. İstanbul: Okuyan Us Yayınları. Shunk, D. H. (1996). Learning Theories (2nd Edition). New York: Harper & Row. Sınar, A. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Morpa Yayınları. Sülükçü, Y. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretiminde (Temel Seviye A1) bilgisayar destekli materyal geliştirme ve bunun öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Şirin, M. R. (2011). BM çocuk hakları sözleşmesi kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, ISSN:2528-9527 E-ISSN : 2528-9535 http://opusjournal.net Yörükoğlu, A. (2004). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları. Yaşar Ekici, F. (2014). Türk aile yapısının değişim ve dönüşümü ve bu değişim ve dönüşüme etki eden unsurların değerlendirilmesi. International Journal of Social Science. 30: 209-224. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Zhang, K. ve Curtis. J. B. (2010). Generational learners and e-learning technologies. handbook of research on practices and outcomes in e-learning: issues and trends. USA: IGI-Global. Williams, K. C. ve Page, Robert, A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3,1-17.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 79 - 100, 25.10.2020
https://doi.org/10.31463/aicusbed.731696

Abstract

References

  • Acılıoğlu, İ. (2015). İş’te Y kuşağı. Ankara: Elma Ada, T. (2014). Atatürk’ün düşünce yapısını şekillendiren unsurlar. Türk Dünyası Araştırmaları, sayı 211, Ağustos, 2014. Adıgüzel, O., Batur, H. Z. ve Ekşili, N. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: mobil yakalılar” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi yıl: 2014/1, sayı:19, 165-182. Altunbay, M. ve Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde Z kuşağı bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanım.” ZFWT, 10(1), 127-142. Aytaş, G. ve Yalçın, A. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Ankara. Aysu, A. (2018). Kuşakların tüketim davranışlarında değişim üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli. Bilge Zafer, A. (2013). Cumhuriyet ile birlikte değişen Türk aile yapısı ve kadının durumu. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl: 14, Sayı: 24, 2013/1. Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk ruh sağlığı ve gelişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Çetin, C. ve Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28):157-197, 2016. Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Demirkaya, H.., Akdemir, A., Karaman, E. ve Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. Journal of Business Research-Türk, 7(1), 186-204. Devaney, S. A. (2015). Understanding the millennial generation. Journal of Financial Service Professionals, 69(6): 11-14. Durakbaşa, A. ve Cindoğlu, D. (2012). Tezgâh üstü karşılaşmalar: toplumsal cinsiyet ve alışveriş deneyimi. (Haz. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber, Çev. Zeynep Yelçe) Kültür Fragmanları; Türkiye’de Gündelik Hayat. (2.baskı.). İstanbul: Metis Yayınları. Elmore, L. (2011). Competing for jobs when you’re up against your mum, your grandpa, and your pers”, Women In Business, Summer, 37-39. Emiroğlu, S. (2009). Çocuk eğitimi üzerine idealist bir roman: Emile. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(3):872-880. Etlican, G. (2012). X ve Y kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılması.. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2012. Genç, H. N. (2015). Jean-Jacques Rousseau’nun Emile’inde kadın eğitimi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE) 8(1): 25-34. Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve gaziantep çocuk oyunları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52, Erzurum 2014, 229-259 Göktaş, P. ve Çarıkçı, İ. H. (2015). Kuşakların siyasal iletişim kültür ve liderlik açısından değerlendirilmesi. MAKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2015, 2(3): 7-33. Köksal, D. ve Varışoğlu, B. (2012). Yabancı dil öğretiminde temel ilke ve kavramlar. Kılınç, A., ve Şahin, A. (Ed). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi.(2. baskı). (ss.49-64).Ankara: Pegem A Yayınları. Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. (2012). Parçaları yorumlamak. (Haz. Deniz Kandiyoti-Ayşe Saktanber, Çev. Zeynep Yelçe) Kültür Fragmanları; Türkiye’de Gündelik Hayat. (2.baskı.). İstanbul: Metis Yayınları. Kurtoğlu, R.,T., Sönmez, A ve Temiz, S. (2016). Tüketicilerin yaş kuşaklarına göre wom hakkındaki değerlendirmeleri.Eurasian Academy Of Sciences Eurasian Business & Economics Journal 2(2), 416-430. Kyles, D. (2005).Managing your multigenerational workforce. Strategic Finance, 87(6): (53-55). Makal, A. (2015). Ameleden işçiye. (Üçüncü Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları. Merter, F. (2005). Postmodernizme ve postmodern eğitime sosyolojik bir yaklaşım. Malatya: Öz Serhat Yayıncılık Montana, P..J. & Francis, P.(2008). Motivating generation X and Y on the job and preparing Z. Global Journal Of Business Research. 2 (2):139-148. Numanoğlu, G. (1999). Bilgi toplumu-eğitim- yeni kimlikler-II, bilgi tolumu ve eğitimde yeni kimlikler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 32(1):341-350 Özgüç, O. (2013). Rousseau ve Türkiye. Flsf (Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi), 2013 Güz, Sayı:16:121-148 Issn 1306-9535, Www.Flsfdergisi.Com. Rousseau, J.J. (2009a). Emile ya da eğitim üzerine. (Çeviren: Yaşar Avunç). İstanbul:İş Bankası Yayınları . Rousseau, J.J. (2009b). Emile ya da eğitim üzerine. (Çeviren: İsmail Yerguz). İstanbul: Say Yayınları: Senbir, H. (2004). Z son insan mı?. İstanbul: Okuyan Us Yayınları. Shunk, D. H. (1996). Learning Theories (2nd Edition). New York: Harper & Row. Sınar, A. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Morpa Yayınları. Sülükçü, Y. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretiminde (Temel Seviye A1) bilgisayar destekli materyal geliştirme ve bunun öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Şirin, M. R. (2011). BM çocuk hakları sözleşmesi kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Taş, H. Y., Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi-International Journal of Society Researches, ISSN:2528-9527 E-ISSN : 2528-9535 http://opusjournal.net Yörükoğlu, A. (2004). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları. Yaşar Ekici, F. (2014). Türk aile yapısının değişim ve dönüşümü ve bu değişim ve dönüşüme etki eden unsurların değerlendirilmesi. International Journal of Social Science. 30: 209-224. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Zhang, K. ve Curtis. J. B. (2010). Generational learners and e-learning technologies. handbook of research on practices and outcomes in e-learning: issues and trends. USA: IGI-Global. Williams, K. C. ve Page, Robert, A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3,1-17.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER
Authors

Sevda Koç Akran 0000-0003-4205-0148

Publication Date October 25, 2020
Submission Date May 4, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Koç Akran, S. (2020). TÜRKİYE’DEKİ Z KUŞAKLARIN EĞİTİMİNDE AİLENİN ROLÜ: JEAN JACQUES ROUSSEAU’NUN “EMİLE YA DA EĞİTİM ÜZERİNE” ÖRNEĞİ. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 79-100. https://doi.org/10.31463/aicusbed.731696