Abstract
Bu çalışma, üniversitede okuyan kız öğrencilerde yeme tutumlarının
çocukluk çağı travması ve yaşam doyumu ile ilişkisinin araştırılması
amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya İstanbul’daki çeşitli devlet ve vakıf
üniversitelerinde eğitim gören 268 kız öğrenci dâhil edilmiştir. Öğrencilere
sosyodemografik bilgi formu ile birlikte, Yeme Tutumları Testi, Çocukluk
Çağı Travmaları Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği uygulanmıştır.
Çalışmada çocukluk çağı travmalarının yeme tutumları ve yaşam doyumu
üzerinde anlamlı etki yarattığı belirlenmiştir. Buna göre çocukluk çağı
travmalarından duygusal istismar, fiziksel istismar, duygusal ihmal ve
cinsel istismar, yeme bozuklukları düzeyini artırırken; duygusal istismar,
fiziksel ihmal ve duygusal ihmal, yaşam doyumu düzeyini azaltmaktadır.
Bu çalışmada yeme bozukluklarında ve yaşam doyum düzeyinde çocukluk
çağı travma yaşantılarının negatif etkisi dikkat çekmiştir. Çocukluk çağı
travmalarının sözkonusu etkisi, istismar yaşantılarının rutin psikiyatri
pratiği içerisinde sorgulanması ve koruyucu psikiyatrik önlemler
çerçevesinde toplumsal farkındalığın arttırılması gerekliliğine işaret
etmektedir.