Bu araştırmada Toplam Kalite Yönetiminin kurum ve kuruluşlarda uygulanması konusu ve tarihsel gelişimi ile eğitimde kalite anlayışı irdelenmiştir. Ayrıca eğitimde toplam kalite yönetimi (TKY) kapsamında mesleki ve teknik eğitim kurumlarında TKY uygulamasının nasıl anlaşılması ve uygulanması gerektiği, kurumlarda TKY ile ilgili çalışmalar yapılıp yapılmadığı, uygulamada karşılaşılan sorunların neler olduğu üzerinde durulmuştur. Çalışmada ticari işletmelerde kalite ve müşteri memnuniyetini baz alan yönetim biçiminin, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında mevzuat dahilinde uygulanabileceğini ve bu bağlamda, toplumda mesleki ve teknik eğitim alanında kaliteli ve kalifiye ara teknik eleman ihtiyacının en iyi biçimde karşılanabileceğini savunulmaktadır. Ayrıca bu çalışmada, eğitimde TKY’ nin yararları ve uygulanması incelenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını mülakatlarla toplanan veriler oluşturmaktadır. Araştırma verilerini için 8 farklı mesleki ve teknik eğitim kurumunda görev yapan yönetici ile mülakat yapılmıştır. Uygulama sonucunda çıkan sorunlar ve çözüm önerileri yorumlanarak çözüm önerileri geliştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre velilerin ve öğrencilerin ihtiyaçlarının çok fazla dikkate alınmadığını, okulda alınan kararlara ve yapılan etkinliklere katılımın sağlanmadığını ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Mesleki ve Teknik Eğitim
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Submission Date | June 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.