Bilgi ve iletişim teknolojilerinin örgütlerde kullanılmasıyla birlikte kurumsal iletişimde değişiklikler meydana gelmiştir. Değişim süreci, bu sistemlerin mevcut geleneksel iletişim yapısına dahil edilmesi şeklinde değil daha radikal bir biçimde örgütlerin bilgi ve iletişim teknolojilere uygun yeni iletişim yollarının düzenlenmesi ve kullanmasını gerektirmiştir. Okullar da bu değişim sürecinden etkilenmiş ve iletişim süreçlerini yeni iletişim teknolojileri kanalları üzerinden gerçekleştirmeye başlamıştır. Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmayla örgütsel iletişimde dijital mesaj kullanımı üzerine yönetici ve öğretmen görüşleri metaforlar yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim çalışması niteliğindedir. Araştırmaya ilkokul, ortaokul, Anadolu lisesi ve meslek lisesinde görev yapan yüz iki öğretmen ve otuz bir yönetici olmak üzere toplam yüz otuz üç kişi çevrim içi form doldurarak katılmıştır. Araştırma bulgularına göre yöneticilerin çalışanlarına dijital mesaj aracılığıyla talimat vermesiyle ilgili katılımcıların kullandıkları metaforlarda gereksinim %21,80 oranıyla ilk sırada çıkmıştır. Yöneticilerin dijital mesajlaşma programlarını çalışanlarla resmi iletişim kurmak için kullanmasıyla ilgili katılımcıların kullandıkları metaforlarda kabul edilebilir iletişim kanalı %20,30 oranıyla ilk sırada çıkmıştır. Dijital mesaj uygulamaları üzerinden iletilen talimatların kabul edilebilir iletişim kanalı olabilmesi için DYS sistemine veya EBA uygulamasına eklenebilecek yerli ve milli bir eklenti ile dijital mesajlaşma süreci örgüt iletişiminde kullanılabilir bir hale getirilebilir.
Örgütsel iletişim Bilgi ve iletişim teknolojileri Dijital mesaj uygulamaları Yönetim süreçlerinde iletişim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | March 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
Contents Licenced By Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)