Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının teknoloji yeterliliklerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama tipli gerçekleştirilen çalışmanın araştırma grubunu 2010-2011 öğretim yılında Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf, sosyal bilgiler ve fen bilgisi öğretmenliği programlarında öğrenim gören 642 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Flowers ve Algozzine‟in 2000 yılında geliştirdiği ve Tekinarslan (2008) tarafından Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Eğitimciler İçin Temel Teknoloji Yeterlilikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda öğretmen adayları arasında cinsiyet, sınıf düzeyi, bölüm, bilgisayar ve interneti kullanma amacı, internet kullanım sıklığı ile kişisel bilgisayar ve internet bağlantısına sahip olma durumları açısından anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.

Examination of the Competencies of Pre-Service Teachers in Terms of Some Variables

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 18, 01.06.2012

Abstract

The aim of this research is to examine the competencies of pre-service teachers in terms of some variables. 642 pre-service teachers getting education at social sciences, primary school and science teaching departments of Education Faculty at Nigde University during 2010-2011 educational terms compose the study group of this research designed by survey model. “Basic Technology Competencies Scale for Educators Inventory” developed by Flowers & Algozzine at 2000 and adapted to Turkish by Tekinarslan (2008) has been used as instrument for gathering data.
According to findings, significantly differences between pre-service teachers in terms of gender, grade, department, aim of using computer and internet, frequency of using internet and the ownership the personal computer and network have been examined.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Nihal Menzi This is me

Erkan Çalışkan This is me

Oğuz Çetin This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date April 3, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Menzi, N. ., Çalışkan, E. ., & Çetin, O. . (2012). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(1), 1-18.
AMA Menzi N, Çalışkan E, Çetin O. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. AJESI. June 2012;2(1):1-18.
Chicago Menzi, Nihal, Erkan Çalışkan, and Oğuz Çetin. “Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2, no. 1 (June 2012): 1-18.
EndNote Menzi N, Çalışkan E, Çetin O (June 1, 2012) Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2 1 1–18.
IEEE N. . Menzi, E. . Çalışkan, and O. . Çetin, “Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, AJESI, vol. 2, no. 1, pp. 1–18, 2012.
ISNAD Menzi, Nihal et al. “Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 2/1 (June 2012), 1-18.
JAMA Menzi N, Çalışkan E, Çetin O. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. AJESI. 2012;2:1–18.
MLA Menzi, Nihal et al. “Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, vol. 2, no. 1, 2012, pp. 1-18.
Vancouver Menzi N, Çalışkan E, Çetin O. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. AJESI. 2012;2(1):1-18.