Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 238 - 261, 20.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Arisi, R. O. (2015). Culture and moral values for sustainable national development: The role of social studies education. International Review of Social Sciences and Humanities. 5(1), 247-254.
  • Bedir Erişti, S. & Tekin Akbulut, A. S. (2014). Anadolu üniversitesi endüstriyel sanatlar yüksekokulu moda tasarımı bölümü öğrencileri örneğinde sanatsal tasarım ürünlerine dayalı kültür algısı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 9-37.
  • Bölücek, B. (2008). Sosyal bilgiler öğretiminde türkülerden yararlanmanın öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çavdarcı, M. (2002). Türkiye’de sosyal değerlerin aşınması ve kültür sömürgeciliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çelik, V. (2000). Okul kültürü ve yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çelik C. (2010). Değişim sürecinde Türk aile yapısı ve din-paradigmatik anlam ve işlev farklilaşmasi. Karadeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 25-35.
  • Çengelci, T. (2012). Place of intangible cultural heritage in social studies education program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(1), 185-203.
  • Coşkun Keskin, S. & Küçük, S. (2009). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültür kavramına dair görüşlerinin ortaya konulması: Nitel bir araştırma. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve M.E.B. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü 7-9 Ekim: İstanbul.
  • Darçın Şahin, İ. (2010). Yerel kültür mirasının dijitalleştirilmesi ve halk kütüphaneleri: Yalova örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Deveci, H. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyolarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19.
  • Gardner, R., Cairns J. & Lawton, D. (2000). Education for values. British Library and Cataloguing in Publication: UK.
  • Gülüm, K. & Ulusoy, K. (2008). Sosyal bilgiler dersinde göç konusunun işlenişinde halk türkülerinin kullanılması (Örnek bir çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 112-127.
  • Güzeloğulları, N. & Ertural, S. (2006) Ortak kültürel değerlerin oluşumunda ve yaşatılmasında Türk halk oyunlarının işlevleri. I. Uluslar arası Türk Dünyası Kültür Kurultayı. Ege Üniversitesi: İzmir/TÜRKİYE (http://turkoloji.cu.edu.tr
  • /HALKBILIM/neslihan_guzelogullari_serkan_ertural_halk_oyunlari_ortak_kulturel_degerler.pdf) adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde erişilmiştir
  • Haldane, J. (2004). Values education and the human world. Imprint Academic: United Kingdom.
  • Kadıoğlu Çevik, N. (1997). Türk mutfağının, akdeniz mutfak kültürünün genel özellikleri bakımından değerlendirilmesinin önemi. V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Maddi Kültür Seksiyon Bildirileri, Kültür Bakanlığı HAGEM Yayınları: Ankara.
  • Koçan, N. (2007). Geleneksel sporlarımızdan ciritin rekreasyon amacı ile günümüze uyarlanması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1), 31-39.
  • Meydan, A. & Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • National Curriculum Council. (1993). Spiritual and moral development-A discussion paper. NCC: Newyork.
  • Oğuz, M. Ö., Ekici M., Aça, M. & Saltık Ö. T. (2004). Türk halk edebiyati el kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Özkalp, E. & Kırel, Ç. (2003). Örgütsel davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Öter, Z. (2010). Türk el sanatlarının kültür turizmi bağlamında değerlendirilmesi. Millî Folklor, 22(86), 174-185.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Ünlü, İ. (2012). The examination of the culture perception of the elementary 8th grade students. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 77-92.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri (Genişletilmiş 5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S. (2010). İlköğretim öğrenci velilerinin okullarda kazandirilmasini arzuladiği değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19) 207-223.

Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 238 - 261, 20.08.2018

Öz

Identifying how
students perceive cultural values is important to educate them as good citizens
and their socialization. The aim of this study is to identify elementary school
students’ perception of cultural values. The study was conducted 6 male and 7
female, totally 13 4th graders studying at Ertugrulgazi Elementary School in
the Alpu district of Eskisehir during the spring term of 2014-2015 academic
year. Documentary analysis method was used to gather data which were later
analyzed through inductive analysis. The results revealed that the students’
perceptions about cultural values with 12 themes included: geographical
characteristics of Turkey; historical characteristics of Turkey; Turkish
cuisine; important values; Turkish family structure; religious festivals;
national festivals; traditional ceremonies; folk music, cradlesongs and
legends; handycrafts; folk dance and ancestor sports. Based on the results it
can be said that they had a positive attitude towards the culture of Turkey and
it can also be said that the students were aware cultural values in Turkey.

Kaynakça

  • Arisi, R. O. (2015). Culture and moral values for sustainable national development: The role of social studies education. International Review of Social Sciences and Humanities. 5(1), 247-254.
  • Bedir Erişti, S. & Tekin Akbulut, A. S. (2014). Anadolu üniversitesi endüstriyel sanatlar yüksekokulu moda tasarımı bölümü öğrencileri örneğinde sanatsal tasarım ürünlerine dayalı kültür algısı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 9-37.
  • Bölücek, B. (2008). Sosyal bilgiler öğretiminde türkülerden yararlanmanın öğrencilerin akademik başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çavdarcı, M. (2002). Türkiye’de sosyal değerlerin aşınması ve kültür sömürgeciliği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Çelik, V. (2000). Okul kültürü ve yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Çelik C. (2010). Değişim sürecinde Türk aile yapısı ve din-paradigmatik anlam ve işlev farklilaşmasi. Karadeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 25-35.
  • Çengelci, T. (2012). Place of intangible cultural heritage in social studies education program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(1), 185-203.
  • Coşkun Keskin, S. & Küçük, S. (2009). İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin kültür kavramına dair görüşlerinin ortaya konulması: Nitel bir araştırma. IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve M.E.B. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü 7-9 Ekim: İstanbul.
  • Darçın Şahin, İ. (2010). Yerel kültür mirasının dijitalleştirilmesi ve halk kütüphaneleri: Yalova örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Deveci, H. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kültürden yararlanma: Öğretmen adaylarının kültür portfolyolarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 1-19.
  • Gardner, R., Cairns J. & Lawton, D. (2000). Education for values. British Library and Cataloguing in Publication: UK.
  • Gülüm, K. & Ulusoy, K. (2008). Sosyal bilgiler dersinde göç konusunun işlenişinde halk türkülerinin kullanılması (Örnek bir çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 112-127.
  • Güzeloğulları, N. & Ertural, S. (2006) Ortak kültürel değerlerin oluşumunda ve yaşatılmasında Türk halk oyunlarının işlevleri. I. Uluslar arası Türk Dünyası Kültür Kurultayı. Ege Üniversitesi: İzmir/TÜRKİYE (http://turkoloji.cu.edu.tr
  • /HALKBILIM/neslihan_guzelogullari_serkan_ertural_halk_oyunlari_ortak_kulturel_degerler.pdf) adresinden 2 Eylül 2015 tarihinde erişilmiştir
  • Haldane, J. (2004). Values education and the human world. Imprint Academic: United Kingdom.
  • Kadıoğlu Çevik, N. (1997). Türk mutfağının, akdeniz mutfak kültürünün genel özellikleri bakımından değerlendirilmesinin önemi. V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Maddi Kültür Seksiyon Bildirileri, Kültür Bakanlığı HAGEM Yayınları: Ankara.
  • Koçan, N. (2007). Geleneksel sporlarımızdan ciritin rekreasyon amacı ile günümüze uyarlanması. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1), 31-39.
  • Meydan, A. & Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • National Curriculum Council. (1993). Spiritual and moral development-A discussion paper. NCC: Newyork.
  • Oğuz, M. Ö., Ekici M., Aça, M. & Saltık Ö. T. (2004). Türk halk edebiyati el kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Özkalp, E. & Kırel, Ç. (2003). Örgütsel davranış. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Öter, Z. (2010). Türk el sanatlarının kültür turizmi bağlamında değerlendirilmesi. Millî Folklor, 22(86), 174-185.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Ünlü, İ. (2012). The examination of the culture perception of the elementary 8th grade students. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 77-92.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri (Genişletilmiş 5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S. (2010). İlköğretim öğrenci velilerinin okullarda kazandirilmasini arzuladiği değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19) 207-223.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Selanik Ay

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Selanik Ay, T. (2018). Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 238-261. https://doi.org/10.18039/ajesi.454568
AMA Selanik Ay T. Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views. AJESI. Ağustos 2018;8(2):238-261. doi:10.18039/ajesi.454568
Chicago Selanik Ay, Tuğba. “Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8, sy. 2 (Ağustos 2018): 238-61. https://doi.org/10.18039/ajesi.454568.
EndNote Selanik Ay T (01 Ağustos 2018) Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8 2 238–261.
IEEE T. Selanik Ay, “Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views”, AJESI, c. 8, sy. 2, ss. 238–261, 2018, doi: 10.18039/ajesi.454568.
ISNAD Selanik Ay, Tuğba. “Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8/2 (Ağustos 2018), 238-261. https://doi.org/10.18039/ajesi.454568.
JAMA Selanik Ay T. Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views. AJESI. 2018;8:238–261.
MLA Selanik Ay, Tuğba. “Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 8, sy. 2, 2018, ss. 238-61, doi:10.18039/ajesi.454568.
Vancouver Selanik Ay T. Cultural Values: Based on Elementary Students’ Views. AJESI. 2018;8(2):238-61.