Bu araştırmanın amacı, Web of Science veri tabanında, eğitim araştırmaları kategorisinde yer alan kavram yanılgısı üzerine yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Bibliyometrik analizler, bir konu alanına yönelik kavramsal gelişmeleri, araştırmacıların zaman içindeki eğilimleri, araştırılan temaları, disiplinlerin sınırlarındaki değişiklikleri belirlemeyi, en üretken akademisyenleri, kurumları ya da ülkeleri tespit etmek ve "büyük resmi" sunmak amacıyla gerçekleştirilmektedir. Bu araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda “minsconception” ve “minsconceptions” anahtar kelimeleri Web of Science veri tabanında “OR” seçeneğiyle “topic” türünde aranmıştır. 01.05.2022 tarihinde gerçekleştirilen tarama sonucunda 3386 makaleye erişilmiştir. Elde edilen verilerin analizi açık kaynak kodlu R programında bulunan R-Studio programlama dilinde “bibliometrix” paketi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında taranan kavram yanılgısı makalelerini en fazla yayımlayan derginin Journal of Chemical Education (f=310), en çok çalışması olan akademisyenlerin ise Bretz S.L., Treagust D.F. ve Geban, O. oldukları tespit edilmiştir. Kavram yanılgısı konu alanında yaptıkları çalışmaları en yüksek h-indeksi değerine sahip olan yazarların Bretz S.L. Treagust D.F ve Sanger M.J. olduğu tespit edilmiştir. En fazla makale üreten ilk üç ülkenin ABD, Türkiye ve İngiltere olduğu, farklı ülkelerdeki araştırmacılarla en çok uluslararası işbirliğine giden araştırmacıların da 83 makale ile yine ABD’den oldukları görülmektedir. Kavram yanılgısı makaleleri incelendiğinde en fazla kullanılan anahtar kelimelerin ise misconception/misconceptions, conceptual change ve science education olduğu tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmanın kavram yanılgısı konu alanı ile ilgili araştırma yapmayı planlayan akademisyenler için kapsamlı ve detaylı bir projeksiyon ortaya koyacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to perform a bibliometric analysis of articles on misconception in the education research category of the Web of Science (WoS) database. Bibliometric analyses are carried out to identify conceptual developments in a subject area, trends of researchers over time, themes researched, changes in the boundaries of disciplines, and the most productive academics, institutions, or countries and to present the “big picture”. This study used the descriptive survey model. In line with the purpose of the study, the keywords “misconception” and “misconceptions” were searched in “topic” in the WoS database using the “OR” option. As a result of the survey carried out on 12.01.2023, 3,545 articles were accessed. The obtained data were analyzed using the “bibliometrix” package in the RStudio programming language, included in the open-source R program. Journal of Chemical Education (f=310) was found to be the journal publishing the most articles on misconception in the WoS database, and the academics with the most studies were determined to be Bretz S. L., Treagust D. F., and Geban, O. The authors whose studies on misconception have the highest h-index values are Bretz S. L., Treagust D. F., and Sanger M. J. The first three countries producing the most articles on misconception are the USA, Turkey, and the United Kingdom, and the researchers who have the most international collaborations with researchers from different countries are also from the USA (83 articles). The most used keywords are “misconception/misconceptions”, “conceptual change”, and “science education”. This study is anticipated to present a comprehensive and detailed projection for academics who plan to conduct research in the subject area of misconception. In addition to different studies may be designed focusing on other dimensions of concept teaching.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Sistematik Derleme ve Meta Analiz |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.