Bu araştırma eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme süreçlerinde öğrenci engelleri, memnuniyet ve topluluk hissi açısından öğrencilerin algılarını belirlemeyi amaçlamıştır. Öğrencilerin eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme süreçlerine ilişkin algıları tarama yöntemiyle belirlenerek karşılaştırılmıştır. Araştırma eğitim fakültesinde öğrenim gören 3.sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Öğrenciler Covid-19 salgını sürecinde bir dönem eş-zamansız çevrimiçi öğrenmeyi deneyimlerken bir dönem eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme sürecine katılmıştır. Her dönemin sonunda öğrenciler çevrimiçi öğrenci engelleri, memnuniyet ve topluluk hissi ölçeklerini doldurmuştur. Öğrencilerin eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme süreçlerinde öğrenci engelleri algılarının benzer olduğu ortaya çıkmıştır. Eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme sürecinde öğrencilerin memnuniyet ve topluluk hissi algılarının anlamlı şekilde daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin esneklik, öğrenmenin kalıcılığı, ders içerikleri ve kendi hızında öğrenmeye ilişkin memnuniyet algıları eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme sürecinde belirgin şekilde öne çıkmıştır. Eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme süreçlerinde etkililik, program değerlendirme, materyal, değerlendirme ve destek hizmetleri açısından öğrencilerin memnuniyet algıları benzerdir. Öğrencilerin duyuşsal, eylemsel ve genel topluluk hisleri eş-zamanlı uzaktan öğretim sürecinde daha güçlüdür. Öğrencilerin çoğunluğu eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenmenin birlikte yürütülmesi gerektiğini önermiştir. Ancak eş-zamanlı çevrimiçi öğrenme sürecini tercih eden öğrencilerin sayısı da dikkat çekmiştir. Araştırmanın sonunda eş-zamansız ve eş-zamanlı çevrimiçi öğrenmeye ilişkin öğrencilerin algıları tartışılmış ve gelecekteki araştırmalar için öneriler getirilmiştir.
Eş-zamansız Öğrenme Eş-zamansız Öğrenme, Eş-zamanlı Öğrenme Öğrenci Engelleri Memnuniyet Topluluk Hissi.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Acceptance Date | September 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |