Bu çalışma 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlayan, nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evreni Samsun ili merkez ilçe ortaokullarının 8. sınıflarında 2022-2023 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 6.650 öğrenciden, çalışma örneklemi ise 1424 katılımcı öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış, örneklemin alt evrenlerinden birim çekme işlemi basit yansız örnekleme ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, birinci bölümü katılımcıların demografik bilgilerini, ikinci bölümü T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Tutum Ölçeğini içeren bir anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik ve hipotez testleri kullanılmıştır. Ölçeğin aralık genişliği, “dizi genişliği/ grup sayısı” formülü esas alınarak yorumlanmıştır. Ölçek skorlarının demografik gruplar arasında anlamlı farklılık gösterip göstermediği hipotez testleriyle sınanmıştır. İki gruplu bağımsız demografik değişkenlerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla gruplu olan bağımsız değişkenler için ise tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Test skorlarındaki farklılığın hangi gruplar arasında olduğu post hoc testlerinden Scheffe ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda çalışma örnekleminin derse yönelik tutum skorları toplamda kararsızım düzeyinde olduğu ve katılımcıların derse yönelik tutumları ile cinsiyet, uyruk, okul türü, anne baba eğitim durumu, yerleşim yeri, hane kişi sayısı ve ders başarısı değişkenleri arasında toplamda anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
This study is quantitative research that aims to examine the attitudes of 8th graders towards the T.R. History of Revolution and Kemalism Course. The study population consists of 6.650 students studying in the 8th grades of Samsun province central district secondary schools in the 2022-2023 academic year, while the sample consists of 1424 students. A stratified sampling method was used in sample selection, and simple random sampling was used to draw units from the sub-populations of the sample. A survey form, the first part of which includes demographic information of the participants and the second part of which provides for the T.R. History of Revolution and Kemalism Course Attitude Scale, was used as a data collection instrument. Descriptive statistics and hypothesis tests were used in data analysis. The range width of the scale was interpreted based on the formula "range width/number of groups.” Whether the scale scores showed significant differences between demographic groups was tested with hypothesis tests, an independent sample t-test was used to compare independent demographic variables with two groups, and a one-way ANOVA test was used for independent variables with more than two groups. The difference in test scores between these groups was interpreted using the post hoc test, Scheffe. As a result of the study, it was found that the attitude scores of the study sample towards the course were undecided. There were significant differences between participants' attitudes towards the course and the variables of gender, nationality, school type, parental educational status, place of residence, number of people in the household, and course achievement.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 29, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | June 8, 2024 |
Acceptance Date | August 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |