Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Finansal Kriz İletişim Stratejileri

Year 2020, , 158 - 177, 30.06.2020
https://doi.org/10.31123/akil.695220

Abstract

Global finansal istikrarı etkileyen merkez bankaları para politikası açıklamalarından etkilenen en büyük hedef kitle tüketicilerdir. Tüketicilerin ekonomiye olan güvenleri, merkez bankaları politikalarında belirleyicidir. Merkez bankaları tüketici güvenini, anket çalışmasından oluşan, “Tüketici Güven Endeks-TGE” ile düzenli olarak ölçmektedir.
Bu çalışmada, 2011 Avrupa borç krizi esnasında, TGE’nin azaldığı ve arttığı dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB)’nın kullandığı kriz iletişim stratejileri,
Durumsal Kriz İletişim Teorisi’ne, (Coombs, 2007) göre içerik analiziyle karşılaştırılmıştır.
TCMB’nin kullandığı kriz iletişim stratejileri, kullanılma sıklığına göre; Kriz Engelleyici Eylemleri Bildirme, Kurumun Geçmişte ve Şimdi Yaptığı Güzel İşleri Hatırlatma, Hasarı
Az Gösterme, Başkasını Suçlama ve Kendisinin de Kriz Mağduru Olduğunu Söyleme’dir

References

  • Coombs W.T. (2012). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding (3rd. ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publications
  • Fearn-Banks, K. (1996). Crisis communications: A Case Book Approach. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Year 2020, , 158 - 177, 30.06.2020
https://doi.org/10.31123/akil.695220

Abstract

References

  • Coombs W.T. (2012). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding (3rd. ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publications
  • Fearn-Banks, K. (1996). Crisis communications: A Case Book Approach. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Hale Bozkurt 0000-0003-3673-0462

Publication Date June 30, 2020
Submission Date February 27, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Bozkurt, H. (2020). Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Finansal Kriz İletişim Stratejileri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33), 158-177. https://doi.org/10.31123/akil.695220