Abstract
Bu çalışma, insanların imgeler ile kuşatıldığı bir dönemde, görsel içeriklerin sadece bilgi ve
analiz nesnesi değil, bilgi formu olarak da yeniden değerlendirilmesi gerektiği düşüncesiyle
gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda, üç temel bölüm olarak yapılanmış metinde, önce göz, bakış ve
imge ile ilgili kısa bir kuramsal çerçeve sunulmakta, devamında etnografik filmler ile antropoloji
disiplini arasında yaşanan “bilimsellik” tartışmaları özetlenmektedir. Bu tartışmalar, sosyal bilimler
içinde görsel metinlerin yerini sorgulamaya başlamak açısından önemli bir hareket noktası
sunabilecek niteliktedir. Zira etnografik film deneyimi etrafında özellikle bilgi ve yöntembilim
çerçevesinde başlayan sorgulamaların ürettiği kavramlar seti ve temalar günümüzde tüm sosyal
bilimler için geçerliliğini korumaktadır. Bu tartışmalar yeni imge teknolojileri ve imge rejimleri
doğrultusunda zenginleştirilmelidir.