Sosyal medya diğer sektörlerde olduğu gibi sinema
endüstrisinde de aktif rol oynamaktadır. Sinema filmlerinin tanıtımında yoğun
kullanılmaya başlanan sosyal medya farklı ve başarılı örnekler sunmaktadır.
Dijital dünyanın zengin olanakları, içerik üretimindeki farklı görsel
kullanımları, hedef kitleyi zaman ve mekândan bağımsız şekilde yakalaması
sinema için büyük avantajlar sağlamaktadır. Tamamen görsellik üzerine kurulu
bir sosyal medya platformu olan Instagram ise görselliğin gücünden yararlanarak
kurduğu etkili iletişim ile halkla ilişkiler çalışmaları için uygun bir ortam
yaratmaktadır.
Bu çalışmada sinema filmlerinin tanıtılması sürecinde
bir sosyal medya platformu olan Instagram’ın halkla ilişkiler aracı olarak nasıl
kullanıldığını incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma, 90. Oscar
Ödülleri için Türkiye’nin Yabancı Dilde En İyi Film Adayı “Ayla” filminin resmi Instagram hesabı üzerinden ilk paylaşımın
yapıldığı 30 Kasım 2016 tarihinden itibaren 30 Kasım 2017 tarihine kadar 365
gün süre ile paylaşılan tüm içeriklere yönelik betimsel analiz uygulamasının
gerçekleştirildiği bir örnek olay çalışmasıdır. Örnek film olarak Ayla filminin seçilmesinde Oscar’a giden
yolda filmin tanıtım ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanması
gerekliliği ve bu yönü ile filmin sadece ulusal düzeyde değil uluslararası
düzeyde de pazarlanan bir film olarak güncel bir örnek oluşturması belirleyici olmuştur.
Araştırma sonunda
Instagram’ın hedef kitlelere ulaşmada, bilinirliği sağlama ve farkındalık
yaratmada, seyircinin ilgisini çekme ve canlı tutmada etkin bir araç olduğu
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 29 |