Günümüzde halkla ilişkiler ve kurumsal
iletişim pratiklerinde sosyal medyanın önemli bir araç olarak kullanıldığı
gerçeği yadsınamaz. Sosyal medyanın içerik üretim, tüketim ve yeniden üretim
süreçlerindeki çok kanallı yapısı, geleneksel halkla ilişkiler pratiklerindeki
tek kanallı iletişim yapısına dair ezberi bozmuştur. Tüm bu gelişmeler,
kurumsal iletişim alanındaki önemli bir çalışma kolu olan stratejik lider
iletişimi alt başlığını da yeni fırsatlar, imkanlar ve tehditlere açmıştır.
Bu çalışmada, Fortune Türkiye 500
sıralamasındaki ilk 100 şirketin genel müdürlerinin Twitter özelindeki sosyal
medya kullanımları incelenecektir. Kurumların doğal sözcüsü konumundaki üst
düzey yöneticilerin, öncelikle Twitter’da ne kadar aktif oldukları, sonrasında
ise paylaşımlarında bağlı bulundukları kurumun kimliğini kendi sosyal medya
kullanımlarında bir politika olarak kabul edip etmediklerini sorgulanacaktır.
Nowadays, it is a fact that social media is
used as an important tool in public relations and institutional communication
practices. The multichannel structure of social media in the processes of
content production, consumption, and reproduction has been a challenge for
one-channel communication of traditional public relations practices. All these
developments open up new opportunities, possibilities and threats for strategic
leadership communication, which is an important line of corporate
communication.
In this study, the Twitter usage among the general
managers of first 100 companies, which
are on the Fortune Turkey 500 list, will be examined. It will be questioned
whether the top managers, the institutions' natural spokesperson, are active in
Twitter and whether they accept the corporate identity of their company as a
policy in their social media use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2018 |
Submission Date | October 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 29. Özel Sayısı |