Research Article
BibTex RIS Cite

Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

Year 2018, Issue: 29. Özel Sayısı, 77 - 88, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454264

Abstract

Günümüzde halkla ilişkiler ve kurumsal
iletişim pratiklerinde sosyal medyanın önemli bir araç olarak kullanıldığı
gerçeği yadsınamaz. Sosyal medyanın içerik üretim, tüketim ve yeniden üretim
süreçlerindeki çok kanallı yapısı, geleneksel halkla ilişkiler pratiklerindeki
tek kanallı iletişim yapısına dair ezberi bozmuştur. Tüm bu gelişmeler,
kurumsal iletişim alanındaki önemli bir çalışma kolu olan stratejik lider
iletişimi alt başlığını da yeni fırsatlar, imkanlar ve tehditlere açmıştır.



Bu çalışmada, Fortune Türkiye 500
sıralamasındaki ilk 100 şirketin genel müdürlerinin Twitter özelindeki sosyal
medya kullanımları incelenecektir. Kurumların doğal sözcüsü konumundaki üst
düzey yöneticilerin, öncelikle Twitter’da ne kadar aktif oldukları, sonrasında
ise paylaşımlarında bağlı bulundukları kurumun kimliğini kendi sosyal medya
kullanımlarında bir politika olarak kabul edip etmediklerini sorgulanacaktır.

References

  • Cardwell, L. A., Williams, S., & Pyle, A. (2017). Corporate public relations dynamics: Internal vs. external stakeholders and the role of the practitioner. Public Relations Review, 43(1), 152-162.
  • Çınarlı, İ. (2014). Stratejik İletişim Yönetimi Bağlamında Paydaş Kuramı’nın Eleştirel Bir Değerlendirmesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (46), 23-36.
  • Çöklü, E . (2012). Etkili İşletmecilik Anlayışında İletişimin Rolü: Halkla İlişkilerin Öneminden Stratejik İletişim Yönetimine. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 2 (12), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/iuifd/issue/22877/244528
  • Fortune. Fortune 500-2018. http://www.fortuneturkey.com/fortune500 (Erişim Tarihi: 01.07.2018)
  • Grunig, J. E., Grunig, L. A., & Dozier, D. M. (2006). The excellence theory. Public relations theory II, 21-62.
  • Huang, L. V., & Yeo, T. E. D. (2018). Tweeting# Leaders: Social media communication and retweetability of fortune 1000 chief executive officers on Twitter. Internet Research, 28(1), 123-142.
  • Hwang, S. (2012). The strategic use of Twitter to manage personal public relations. Public Relations Review, 38(1), 159-161.
  • Onaylanmış Hesaplar, Twitter, https://help.twitter.com/tr/managing-your-account/about-twitter-verified-accounts (Erişim Tarihi: 05.08.2018)
  • Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2016). Public engagement with CEOs on social media: Motivations and relational outcomes. Public Relations Review, 42(5), 932-942.
  • Posos Devrani, Ayşe Elif. (2015). “Sosyal Medya Türkiye’deki Halkla İlişkiler Pratiklerini Nasıl Değiştirdi? Halkla İlişkiler Alanında Çalışan Profesyonellerle Yapılan Anket Çalışması.” In . 1. Uluslararası Yeni Medya Yeni Yaklaşımlar Konferansı Bildiri Kitabı. Çanakkale, 8-9 Mayıs 2014.
  • Rawlins, B. L. (2006). Prioritizing stakeholders for public relations. Institute for Public Relations, 1-14.
  • Zerfass, A., & Sherzada, M. (2015). Corporate communications from the CEO’s perspective: How top executives conceptualize and value strategic communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 291-309.
  • Zerfass, A., Verčič, D., & Wiesenberg, M. (2016). Managing CEO communication and positioning: A cross-national study among corporate communication leaders. Journal of communication management, 20(1), 37-55.

Strategic Leadership Communicatıon And Social Media: A Study on Twitter Usage Among General Managers in Turkey

Year 2018, Issue: 29. Özel Sayısı, 77 - 88, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454264

Abstract

Nowadays, it is a fact that social media is
used as an important tool in public relations and institutional communication
practices. The multichannel structure of social media in the processes of
content production, consumption, and reproduction has been a challenge for
one-channel communication of traditional public relations practices. All these
developments open up new opportunities, possibilities and threats for strategic
leadership communication, which is an important line of corporate
communication.

 





In this study, the Twitter usage among the general
managers of  first 100 companies, which
are on the Fortune Turkey 500 list, will be examined. It will be questioned
whether the top managers, the institutions' natural spokesperson, are active in
Twitter and whether they accept the corporate identity of their company as a
policy in their social media use.

References

  • Cardwell, L. A., Williams, S., & Pyle, A. (2017). Corporate public relations dynamics: Internal vs. external stakeholders and the role of the practitioner. Public Relations Review, 43(1), 152-162.
  • Çınarlı, İ. (2014). Stratejik İletişim Yönetimi Bağlamında Paydaş Kuramı’nın Eleştirel Bir Değerlendirmesi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal, (46), 23-36.
  • Çöklü, E . (2012). Etkili İşletmecilik Anlayışında İletişimin Rolü: Halkla İlişkilerin Öneminden Stratejik İletişim Yönetimine. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, 2 (12), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/iuifd/issue/22877/244528
  • Fortune. Fortune 500-2018. http://www.fortuneturkey.com/fortune500 (Erişim Tarihi: 01.07.2018)
  • Grunig, J. E., Grunig, L. A., & Dozier, D. M. (2006). The excellence theory. Public relations theory II, 21-62.
  • Huang, L. V., & Yeo, T. E. D. (2018). Tweeting# Leaders: Social media communication and retweetability of fortune 1000 chief executive officers on Twitter. Internet Research, 28(1), 123-142.
  • Hwang, S. (2012). The strategic use of Twitter to manage personal public relations. Public Relations Review, 38(1), 159-161.
  • Onaylanmış Hesaplar, Twitter, https://help.twitter.com/tr/managing-your-account/about-twitter-verified-accounts (Erişim Tarihi: 05.08.2018)
  • Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2016). Public engagement with CEOs on social media: Motivations and relational outcomes. Public Relations Review, 42(5), 932-942.
  • Posos Devrani, Ayşe Elif. (2015). “Sosyal Medya Türkiye’deki Halkla İlişkiler Pratiklerini Nasıl Değiştirdi? Halkla İlişkiler Alanında Çalışan Profesyonellerle Yapılan Anket Çalışması.” In . 1. Uluslararası Yeni Medya Yeni Yaklaşımlar Konferansı Bildiri Kitabı. Çanakkale, 8-9 Mayıs 2014.
  • Rawlins, B. L. (2006). Prioritizing stakeholders for public relations. Institute for Public Relations, 1-14.
  • Zerfass, A., & Sherzada, M. (2015). Corporate communications from the CEO’s perspective: How top executives conceptualize and value strategic communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(3), 291-309.
  • Zerfass, A., Verčič, D., & Wiesenberg, M. (2016). Managing CEO communication and positioning: A cross-national study among corporate communication leaders. Journal of communication management, 20(1), 37-55.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

A. Elif Posos Devrani 0000-0002-9550-3879

Publication Date November 1, 2018
Submission Date October 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 29. Özel Sayısı

Cite

APA Posos Devrani, A. E. (2018). Stratejik Lider İletişimi ve Sosyal Medya: Türkiye’de Şirket Genel Müdürlerinin Twitter Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 77-88. https://doi.org/10.31123/akil.454264